Ansvarlig redaktør og administrerende direktør Magne Lerø i Medier og Ledelse, som nå har kjøpt opp magasinet «HRR».
Ansvarlig redaktør og administrerende direktør Magne Lerø i Medier og Ledelse, som nå har kjøpt opp magasinet «HRR». (Erik Waatland)

Medier og ledelse-sjef kjøper nytt magasin. Skal satse på journalistikk om reiselivet

– Når inntektene svikter slik vi opplever nå må vi selvsagt tråkke på bremsen, sier Magne Lerø.

Forlaget Medier og Ledelse har kjøpt magasinet HRR - Hotel, Restaurant & Reiseliv, opplyses det om i en pressemelding.

- Det er selvsagt forbundet med en viss risiko å overta et magasin når næringen er i krise. Men jeg velger å se på mulighetene i et langsiktig perspektiv, sier Magne Lerø, som eier Medier og Ledelse. 

Ansvarlig redaktør i HRR, Hans Kristiansen, tror oppkjøpet vil bidra positivt.

- Reiselivet er i krise. Det er viktigere enn noensinne å ha et magasin, og et nettsted, som kan rapportere om situasjonen i bransjen og dele erfaringer. Det er en fordel at magasinet kommer inn i et større forlagsmiljø, sier Kristiansen, som også har vært en av eierne av HRR.

Lerø sier at planen er å utvide satsingen på reiselivsjournalistikk. Det skal lages nytt design for magasinet og satses sterkere på nettutgaven: HRRnett.no

Ved årsskiftet tok Medier og Ledelse også over magasinet Matindustrien, som han kan opplyses at har gått bra, men at det går verre med magasinet Kulturplot.

Lerø peker på at det er flere berøringspunkter mellom disse tre magasinene, noe som betyr at de kan hente ut noen redaksjonelle synergier.

- Når inntektene svikter slik vi opplever nå, som følge av koronapandemien, må vi selvsagt tråkke på bremsen, men vi må også ta sjansen på å gi gass på områder vi tror har framtiden for seg. Reiselivet er definitivt et slikt område, selv om bransjen blør nå, avslutter han.

Til toppen