KOM24 har som mål å bli den nye lokalavisa for kommunikasjonsfolk.
KOM24 har som mål å bli den nye lokalavisa for kommunikasjonsfolk.

Pressemelding

Medier24 AS lanserer ny nettavis: KOM24.no skal bli den nye lokalavisa for kommunikasjonsfolk

– Vi ønsker å skape en lokalavis som utfordrer, avdekker, inspirerer, irriterer, gleder - og løfter kommunikasjonsfaget i samfunnsdebatten, forteller Erik Waatland.

Medier24 er inne i sitt sjette år og har på kort tid etablert seg som den største nettavisa for mediebransjen.

Nå tar medieselskapet steget ut av komfortsonen og lanserer en ny nettavis for kommunikasjonsbransjen.

Ansvarlig redaktør og daglig leder Erik Waatland i Medier24 AS og journalist Ingvild Fylling i KOM24.
Ansvarlig redaktør og daglig leder Erik Waatland i Medier24 AS og journalist Ingvild Fylling i KOM24. Foto: Kat Gade / M24

– Vi har planlagt og utredet dette godt gjennom å lytte til dyktige bransjefolk over lengre tid. Nå er vi klare for å gi en voksende industri enda mer kritisk og viktig journalistikk, forteller ansvarlig redaktør Erik Waatland.

I tillegg til én dedikert journalist og redaktøren selv, vil den nye nettavisa benytte seg av kommersielle tjenester fra Medier24s markedsavdeling.

Journalist Ingvild Fylling skal jobbe til daglig som journalist i KOM24 og har brukt flere måneder på å produsere nyheter. Hun ser fram til å lansere tirsdag morgen.

– Min oppgave blir å produsere kritisk, opplysende og interessant journalistikk for, men også om, en bransje som fortjener det. Vi tror at bransjen har godt av et sted man kan samles for å oppdatere seg på faget, sier hun.

KOM24 skal nå ut til en rekke byråer og kommunikasjonsavdelinger i både offentlig, privat og frivillig sektor, unge talenter og de større merkevarene. Målet er å lage en naturlig møteplass gjennom nyheter, debatt, faglige artikler og kritisk journalistikk.

Publisher Erik Waatland sammen med markedsavdelinga bestående av Siss Godager-Andersen og Bahar Darabi i Medier24 AS. Julie Hansson Tangen er i permisjon til nyttår.
Publisher Erik Waatland sammen med markedsavdelinga bestående av Siss Godager-Andersen og Bahar Darabi i Medier24 AS. Julie Hansson Tangen er i permisjon til nyttår. Foto: Kat Gade

Waatland forteller at de har ambisjoner om å gjøre KOM24 til den nettavisa alle kommunikasjonsfolk bare følge med på - og ønsker samtidig at bransjen selv involverer seg gjennom debattinnlegg, tips, pressemeldinger og ved å annonsere.

– Vi skal vokse organisk gjennom å ta plass og være viktig for en særdeles spennende målgruppe. Vi gleder oss, sier Waatland.

– Dette betyr på ingen måte at vi skalerer ned satsingen på Medier24 - heller tvert i mot. Vi skal vokse. Allerede har vi lyst ut en fast stilling - og har også varslet at vi skal opp med en til. Korona var og er en midlertidig kommersiell krise, men en redaksjonell suksess. Aldri før har vi hatt så mange abonnenter eller lesere som nå - og vi skal nå trøkke til enda litt mer.

Hvis du har tips, innspill eller ønsker å vite mer, så ikke nøl med å ta kontakt.

Til toppen