Forretningsutvikler Siss Andersen, redaksjonssjef Eira Lie Jor, journalist Ole Alexander Saue, ansvarlig redaktør og daglig leder Erik Waatland, medierådgiver Bahar Darabi og journalist Jan Magnus Weiberg-Aurdal. Kommersiell leder Julie Hansson Tangen er i fødselspermisjon i 2020.
Forretningsutvikler Siss Andersen, redaksjonssjef Eira Lie Jor, journalist Ole Alexander Saue, ansvarlig redaktør og daglig leder Erik Waatland, medierådgiver Bahar Darabi og journalist Jan Magnus Weiberg-Aurdal. Kommersiell leder Julie Hansson Tangen er i fødselspermisjon i 2020. (Martine Eren Jacobsen)

KOMMENTAR

Medier24 økte side­visningene med over 40 prosent i 2019. Dette kan du forvente av oss i 2020

Nå som vi er desidert størst av metamediene, letter vi litt på sløret om hva det neste året vil bringe.

Kjære lesere.

2019 ble et særdeles godt år for Medier24 der vi økte antallet sidevisninger med over 42 prosent, antallet unike brukere per uke passerte 75.000 – og mengden abonnenter er like under 4.000. Denne reisen hadde ikke vært mulig uten deg, så først og fremst:

Similarweb: Medier24 vs Kampanje og Journalisten.
Similarweb: Medier24 vs Kampanje og Journalisten. Vi gjør oppmerksom på at målingen kan ha feilmarginer. Foto: Similarweb / skjermdump

Tusen takk for at du leser oss, bruker tid på lokalavisa di – og ikke minst at du kjøper journalistikken vår.

Vi har aldri brukt mer ressurser på vår redaksjonelle dekning enn vi gjorde i 2019 og i 2020 skal vi øke ytterligere. Når brukerbetalingen nå begynner å bli lønnsom, så skal det komme lesere våre til gode gjennom enda bedre og mer gjennomarbeidet artikler.

Sommeren 2019 la vi om strategien i redaksjonen, der det var et kollektivt ønske om å bruke mer tid på de gode sakene – og prioritere hardere redaksjonelt. Det har åpenbart båret frukter, for i et år der vi «murer inn» det beste stoffet vårt, så har vi likevel økt trafikken i betydelig grad.

Det er nesten ikke til å tro.

Det handler om å prioritere hardt, sette dagsorden, gå etter de største sakene, jakte nyhetene og konkurrere hardt med våre venner i DN, Kampanje og Journalisten. Dette elsker vi.

 

Opp og fram – aldri tilbake

Vi må hele tiden tenke nytt – og bruke tid på å øke både kvaliteten og rekkevidden. Derfor har vi økt reportasjebudsjettet, frilansbudsjettet og distribusjonsinvesteringene i betydelig grad for 2020.

Jammen kan det hende vi skal vokse litt også.

Ingen reiser mer enn Medier24 – for vi vet at mediebransjen er mer enn bare Oslo. Vi skal besøke flere redaksjoner enn i 2019, vi skal sette dagsorden lokalt – og vi skal grave fram de gode historiene utenfor ring 3 – i tillegg til å følge Oslo-miljøet tettest av alle. Det lover vi.

Men vi kan også avsløre at det skjer ting utenfor selve spaltene.

Appen vår kommer i en ny utgave – og det samme gjør Medier24.no både på mobil og desktop når vi nå skal over på ny publiseringsløsning. Det betyr et enda bedre visuelt og tabloid uttrykk – noe vi gleder oss stort over.

I tillegg til dette, så har vi en rekke store og små prosjekter på gang. Noe vil dere få presentert i løpet av kort tid – og noe av det kommer snikende utover i 2020.

Vi er også så heldige å ha fått på plass bedriftsavtaler med flere av de største konsernene og selskapene i bransjen, så flere mediefolk får tilgang på våre plussartikler.

Uansett, så handler det om at vi brenner for å lage den beste lokalavisa i mediebransjen – og for å gjøre deg mer informert om hva som rører seg i andedammen.

Er det noe vi lærte i 2019, så var det at også vokterne må voktes. Det er ingen grunn til at ikke 2020 også blir et år med store mediedebatter, avsløringer og nye innovasjoner fra bransjen.

Midt i dette skal vi gjøre alt for at du følger med, forstår og blir klokere. Nå ble dette en del selvskryt, men det kan du stole på, for det kommer nemlig fra hjertet.

Godt nytt år - hilsen Erik, Eira, Julie, Ole Alexander, Bahar, Siss og Jan Magnus.

Til toppen