Ansatte i den nå også analoge mediebedriften Medier24: Kommersiell leder Julie Tangen, journalist Eira Lie Jor (som begynner i mai), vaktsjef Erik Waatland og redaktør Gard L. Michalsen.
Ansatte i den nå også analoge mediebedriften Medier24: Kommersiell leder Julie Tangen, journalist Eira Lie Jor (som begynner i mai), vaktsjef Erik Waatland og redaktør Gard L. Michalsen. (Foto: Tormod Haugstad)

Medier24 satser videre: Nå lanserer vi papiravis

Begynner som månedsavis fram til sommeren - derfra vil vi komme ut hver uke.

  • Endret
  • (Oppdatert søndag kveld: For nye og gamle lesere oppfordrer vi til å sjekke datoen. Dette var vår aprilspøk i år. Men det hadde vært veldig artig å lage papiravis!)

 

- Internett er kommet for å bli, men det har papiret også. De siste års «digitale konsolidering» og forlengede levetid for flere store papiraviser, har gitt oss ny tro på det trykte ord også i framtida.

Redaktør Gard Michalsen viser fram en prøvetrykk av den nye papiravisa.

Det sier redaktør Gard L. Michalsen i Medier24, som nå offentliggjør planene om en ukentlig papiravis - som kort og godt vil hete Medier24.

Første utgave kommer ut om to uker, og vil så komme ut med to prøveutgaver i mai og juni.

Etter en sommerpause blir det så ukesavis fra august av, melder redaktøren.

- Vi har som nevnt store planer, men begynner likevel i det små - og tar på mange måter leserne med oss på utviklingsarbeidet. De tre første utgavene blir som «prøveaviser» å gjøre, hvor vi gradvis vil sette uttrykket, sier Michalsen.

Fram til sommeren vil avisene fulldistribueres gjennom Mediapost og Kvikkas til alle bedrifter i målgruppa. Deretter blir det ukesavis kun for abonnenter.

- Men betyr dette også betalingsmur og brukerbetaling på nett?

- Nei, det ser vi ikke for oss. Vi kommer nå til å gjøre som norske aviser gjorde i mange år; publisere det beste innholdet først og kanskje bare på papir. Men papiravisa blir selvsagt tilgjengelig i en interaktiv pdf-utgave, som vi har brukt 1 million kroner på å utvikle for iPad, sier Michalsen.

Den siste tids usikkerhet rundt Facebook har også gjort gründeren usikker på det sosiale nettverket for målretting av stillingsannonser.

- Men vi har planer om personaliserte stillingsannonser i den nye avisa. Her jobber vi med noe helt nytt og veldig spennende. Det blir litt som internett, bare på papir!

 

Til toppen