Jostein Olafsen

Meltwater utvider tilbudet sitt - lanserer egen løsning for overvåkning av print og artikler bak betalingsmurer

Medieovervåkningstjenesten mener det vil gjøre gapet mellom dem og konkurrentene mindre.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

De utvider nå tilbudet sitt med egen løsning for overvåkning og tilgang til trykte medier og nyheter bak betalingsmurer, skriver Meltwater Norge i en pressemelding. 

Josten Olafsen er leder av kundeavdelingen deres i Norge, og forteller at han tror dette vil hjelpe kundene deres et bedre tilbud enn det de har i dag. 

– Dette er en stor nyhet for oss, det finnes fortsatt noen viktige forskjeller mellom det som ligger på digitale flater og på trykte medier. Vi vil nå kunne gi kundene våre et mer helhetlig inntrykk av den totale medieeksponeringen, sier Jostein Olafsen i Meltwater Norge i en pressemelding. 

Blant selskapene Meltwater har avtaler med finnes både Schibsted, Amedia og Polaris Media.

– Til tross for økt dekning på digitale flater ser vi at store deler av kundemassen vår fortsatt har et behov for denne tilgangen. Vi ønsker derfor å kunne tilby dette til våre kunder. Med denne lanseringen mener vi at vil dekke behovet til majoriteten av kundene våre, med alt i fra regionale, nasjonale og lokale aviser fra nord til sør, sier Olafsen i meldingen. 

Ifølge egne nettsider er Meltwater et selskap som «hjelper mer enn 30.000 selskaper med å holde orden på milliarder av online-samtaler, trekke ut relevant datainnsikt og bruke det til å strategisk håndtere sine merkevarer samt å være i forkant av konkurrenter». 

Powered by Labrador CMS