Anne-Marthe Øien og Benedicte H. Simonsen
Anne-Marthe Øien og Benedicte H. Simonsen (Paal-André Schwital)

Metro Branding kaprer to fra PR-operatørene

Metro Branding henter Anne-Marthe Øien og Benedicte Herstad Simonsen fra PR-operatørene.

Det melder Metro Branding i en pressemelding. 

Administrerende direktør Cathrine Stensland i Metro Branding Foto: Metro Branding

– Det var jo litt godt-vondt å hente to personer fra ett og samme byrå, men PR-operatørene er kjent for å dyrke frem flinke folk, og dette var to særdeles sterke kandidater. Nå håper vi at deres gamle byrå tilgir oss udåden, sier administrerende direktør Cathrine Stensland i Metro Branding ifølge pressemeldingen. 

Ifølge pressemeldingen mener Stensland at de to nyansettelsene er et spennende løft for selskapet. 

– Dette var rett og slett en litt for fristende mulighet. Dyrking av fag i et tverrfaglig miljø, strategisk merkevarefokus, gode kundereferanser og hyggelige folk gjorde at overgangen ble veldig riktig, sier Benedicte Herstad Simonsen, ifølge pressemeldingen.

Det skal Anne-Marthe Øien være enig i, ifølge meldingen. 

– Det er et utrolig kompetent miljø med mange dyktige spesialister innen flere fagfelt. Jeg gleder meg til å bidra med mitt, og ta de nye utfordringene som kommer, sier hun. 

Maren Merakerås og Linn Andersen Foto: Paal-André Schwital

Totalt har selskapet hentet fem nye ansatte i høst. De tre andre er Linn Andersen, Robin Kalleberg Nilsen og Maren Merakerås. 

– Metro Branding har lenge hatt rykte på seg for å være rivende dyktige, så da jeg bestemte meg for å bytte jobb var det ingen tvil om at det var der jeg skulle søke, sier den nye performance-spesialisten, Merakerås, som har bakgrunn fra MediaCom og GroupM.

Til toppen