Kvartetten samler seg igjen. Foran fra venstre: Sverre Stabel, Mikael (Micke) Børter-Eriksson og Mathias Friis. Bak: Børge Vike Sandengen.
Kvartetten samler seg igjen. Foran fra venstre: Sverre Stabel, Mikael (Micke) Børter-Eriksson og Mathias Friis. Bak: Børge Vike Sandengen.

FOLK

Mikael Børter-Eriksson tilbake til Oslo og gamle kolleger - blir rådgiver i DayTwo

- Norge har ligget etter Sverige i den digitale utviklingen, mener han.

Etter fire år i Sverige hos blant annet DDB Stockholm og studier på Hyper Island, krysser Mikael Børter-Eriksson grensen tilbake til gamle kolleger i Oslo og rådgiverjobb i DayTwo.

Han mener Norge «omsider» har kommet på digitalt nivå med svenskene:

- Da jeg flyttet til Sverige i 2013 var Sverige langt foran Norge på digitale løsninger, med mye større fokus på koblingen mellom analoge og digitale flater. Kundene ER digitale, og da er vi nødt til å bygge merkevaren rundt menneskers opplevelser, forsterke hvordan de kommuniserer og bruker våre produkter. De siste årene har Norge tatt igjen mye av svenskenes forsprang, sier Børter-Eriksson i en melding.

Han gleder seg nå til å fa fatt på nye oppgaver i DayTwo:

- Vi skiller ikke på reklame, design og produktutvikling. Byrået bruker designprosesser til å løse reelle utfordringer, og skape konkurransefortrinn folk liker og vil snakke om. Det skjer utrolig mye spennende og morsomt hos DayTwo som jeg ønsker å være med på, sier han. 

Børter-Eriksson er utdannet innen både økonomi, markedsføring og webdesign, og melder seg nå på en ordentlig «reunion» i Norge: Gjennom åtte år var han partner i Mediafront, hvor han jobbet sammen med sine «nye» kolleger i DayTwo; Børge Vike Sandengen, Mathias Friis og Sverre Stabel. 

I 2010 ble Mediafront kjøpt opp av McCann, og tre år senere forlot firkløveret byrået. Nå er Sandengen strålende fornøyd med å få tilbake sin gamle kollega.

— «Micke» er en bra fyr med lang fartstid i bransjen. Han har erfaring, forståelse og ikke minst er han en hyggelig fyr. Med han på laget styrker vi oss i retningen om å lage morgendagens digitale løsninger, sier Sandengen.

 

 

Til toppen