Mussa Dagnew er ansatt som Performance Marketing Manager i VG.

Mussa Dagnew fra PHD er ansatt i VG: Skal løfte mediehusets satsing på brukerbetaling

– Jeg er trygg på at han kommer til å ta brukerbetaling i VG til nye høyder, sier markedsdirektør Hanan Jahr i VG.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mussa Dagnew begynte som Performance Marketing Manager i VGs markedsavdeling 1. august. Han kommer fra stillingen som Head Of Programmatic i PHD, opplyser VG i en pressemelding.

– Jeg er meget glad for at for å få Mussa til VG. Mussa er dyktig, har en solid bakgrunn; teknisk og analytisk og brenner for faget. Jeg er trygg på at han kommer til å ta brukerbetaling i VG til nye høyder, sier markedsdirektør i VG Hanan Jahr i meldinga.

Mediehuset VG har per i dag nærmere 150.000 digitale abonnenter på tjenestene VG+ og Vektklubb. Nå satser de for fullt på VGs abonnementstjenester og digitale brukerinntekter. Målet fremover er minst like sterk vekst, opplyser VG.

– Vårt innhold er gull. Det er kjernen i alt vi gjør. Vi skal bli enda bedre på å bruke innholdet som markedsføringsverktøy til å treffe enda bredere og skape mer effektive kampanjer på kort og lang sikt, sier Dagnew og fortsetter:

– Dette er en ekstremt spennene stilling som jeg ikke kunne takke nei til. Jeg har hatt en enorm lærerik tid i PHD og Omnicom, men når denne muligheten åpnet seg var det kun et åpenbart valg. VGs satsning på abonnementstjenester er noe jeg har sterk tro på, og jeg ser fram til å være med på den reisen vi har foran oss, sier han i meldinga.

Powered by Labrador CMS