Sara M. Holm i Mynewsdesk.

Nå blir presse­meldings­tjenesten Mynewsdesk splitter ny: – En stor forbedring

Produktsjef Sara M. Holm er strålende fornøyd med det nye designet til Mynewsdesk.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Tirsdag lanserer Mynewsdesk en komplett redesign av plattformen sin, noe som er selskapets største produkoppdateringen på 11 år. Det skriver de i en pressemelding. 

Mynewsdesk er eid av NHST og leverer pressemeldingstjenester som konkurrerer med blant annet pressemeldingstjenesten til NTB. 

– Dette er den største enkeltstående produktoppdateringen i Mynewsdesks historie, og det hadde ikke vært mulig å gjennomføre dette uten et tett samarbeid med journalister og kunder. Etter alt det harde arbeidet, er vi glade for å kunne lansere designet. Det vil innebære en stor forbedring i brukergrensesnittet, både for kunder og for journalister, sier Sara Manding Holm, produktsjef hos Mynewsdesk i meldingen. 

Ifølge meldingen blir det flere og bedre bilder, færre menyvalg og mulighet til å tilpasse «nyhetsrommet» med bedriftens egne farger. 

Slik blir det seende ut.

Ettersom Mynewsdesk har majoriteten av sin virksomhet innad i EU, vil endringen være tilpasset EUs nye tilgjengelighetsdirektiv, noe som betyr at «nettsidene er tilpasset forskriftene som krever tilrettelegging for en aldrende europeisk befolkning», som de skriver i meldingen. 

– Alle kundene våre, offentlige virksomheter, organisasjoner og private virksomheter bruker Mynewsdesk til å nå ut med viktig informasjon. Derfor vil vi sørge for at plattformen tilpasset det nye direktivets forskrifter, og på den måten sikre bedre digital tilgjengelighet, sier Holm. 

Powered by Labrador CMS