Cecilie Eriksrud fra Schibsted og daglig leder av Matkanalen, Øivind Lindøe, fra åpningen av nytt studio i Haugesund.

Nå blir Schibsted eneeier av Matkanalen

– Vi skal styrke Matkanalen videre gjennom Schibsteds digitale kraft, sier konserndirektør for Schibsted Marketing Services, Per Håkon Fasting.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted kjøper de resterende 20 prosentene av Matkanalen, og blir dermed eneeier av kanalen, opplyser konsernet.

Konsernet kjøpte 80 prosent av den Haugesund-baserte TV-kanalen i fjor høst

– Vi skal styrke Matkanalen videre gjennom Schibsteds digitale kraft, sier konserndirektør for Schibsted Marketing Services, Per Håkon Fasting.  

Samtidig skal kanalen nå åpne et nytt studio i Haugesund, opplyser Schibsted.

– Vi er veldig fornøyde med oppkjøpet. Den siste tiden har matsegmentet blitt en megatrend i det norske markedet, som annonsørene er veldig interessert i å knytte seg opp mot. Forrige uke åpnet de sine splitter nye lokaler i Haugesund, i samme bygg som Schibsted har sitt lokalkontor. Det er ekstra stas å få samlet hele Schibsted-familien i denne regionen, sier Fasting.

Schibsted tok tidligere i år Matkanalen med over grensen til Sverige, og skal fremover samarbeide med Aftonbladet.

Powered by Labrador CMS