Nicktoons lanseres i norden, her ser vi fra serien Harvey Beaks.
Nicktoons lanseres i norden, her ser vi fra serien Harvey Beaks. (Faksimile: Viasat)

Nå kommer Back at the Barnyard og Sanjay og Craig på TV-skjermen. Viasat og Viacom lanserer TV-kanalen Nicktoons

– Nicktoons gleder unge seere verden over, og å få denne kanalen til Norge og Norden for øvrig er en milepæl for oss, sier Vegard Drogseth, administrerende direktør i Viasat Norge.

Kanalen vil bli tilgjengelig for Viasat-kunder i Norge, Sverige Danmark og Finland fra 1. februar 2017.

«Nicktoons kan tilby sine unge seere eksklusive serier som Jimmy Neutron: Boy Genius, Back at the Barnyard og Sanjay og Craig», skriver Viasat i en pressemelding.

Vegard Drogseth, administrerende direktør i Viasat Norge har følgende å si om lanseringen:

– Nicktoons gleder unge seere verden over, og å få denne kanalen til Norge og Norden for øvrig er en milepæl for oss. I vår kanalportefølje har vi nå alt fra nyskapende underholdning for barn til det nyeste fra filmlerreteti Hollywood, og ikke minst de største sportsøyeblikkene. Med andre ord har vi den beste underholdningen for alle aldersgrupper i våre kanalpakker, sier Drogseth i pressemeldingen.

Vegard Klubbenes Drogseth, administrerende direktør i Viasat Norge. (Foto: Viasat Norge)
Vegard Klubbenes Drogseth, administrerende direktør i Viasat Norge. (Foto: Viasat Norge) Foto: Viasat Norge

Kanalen er tilgjengelig for 13 millioner husstander på verdensbasis og retter seg mot barn i alderen fire til ti år. Nicktoons innhold baserer seg på en blanding av action, komedie og fantasianimasjon. Kanalen vil være tilgjengelig som en 24-timers kanal og det norske publikummet kan se seriene med norsk tale.

Andrea Sahlgren, SVP og GM i Viacom Norden sier:

– Vi er svært fornøyde med å utvide samarbeidet vårt med Viasat, samt styrke familieunderholdningen for Viasat i Norden. Nicktoons er det perfekte tilskuddet til Nickelodeon og Nick Jr. som allerede er suksessfulle kanaler for unge målgrupper. Dette er det et skritt i riktig retning for å nå målet om å få alle kanalene til så mange nordiske husholdninger som mulig, opplyser Sahlgren i pressemeldingen.

Til toppen