NENT fornøyd med september­tallene:  – Ekstra hyggelig å se at lineær­kanalene øker

Det sier kommunikasjonsdirektør Line Vee Hanum i en pressemelding. s

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Kampen om høstens TV-seere er i gang, og i en pressemelding skriver NENT at de øker med 5,4 prosentpoeng – fra 13,5 prosent til 18,9 prosent – i kommersielle andeler. 

– September er en klassisk premieremåned, og det er derfor ekstra hyggelig å se at lineærkanalene øker andelene på tross av konkurransen. Premiereukene til egenproduksjonene våre, med Eventyrlig oppussingLuksusfellen og Charterfeber i spissen, har til sammenligning med i fjor faktisk hatt en økning i lineæreseertall denne sesongen, sier  kommunikasjonsdirektør i NENT Group, Line Vee Hanum i en pressemelding. 

Hun skryter også av Viaplay-tallene.

– Også på Viaplay ligger egenproduksjonene på topp 10-listen over mest sette programmer. Vi ser nå frem mot flere store premierer i oktober, med bl.a. Helt ærlig og Kjendismødre på TV3 og Viafree og thrillerserien Besatt på Viaplay (sendes også på TV3), sier hun.

I det totale universet er økningen på 2 prosentpoeng, fra 6,9 prosent til 8,9 prosent, skriver de. 

Powered by Labrador CMS