Det blir Social Media Days også i 2022, til tross for konkursen i Conventor. Her fra arrangementet i 2017.

Social Media Days er reddet

Holi AS kjøper restene av Conventor og sørger for videre drift av konferansen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

På fredag kunne KOM24 melde at arrangøren bak Social Media Days, Conventor AS hadde meldt oppbud og at framtiden til Social Media Days var svært usikker.

Nå melder Holi AS at de sørger for videre drift av Conventor etter at de har inngått en avtale med boet om å overdra virksomheten.

– Det er en interessant bedrift som driver med det samme som vi gjør og vi ser jo at vi skal kunne hente ut synergier og skape merverdi, sier daglig leder i Holi AS, Bernt Roger Eliassen, til KOM24.

Holi AS er et firma innen prosjektledelse, produksjonsledelse og tekniske leveranser for avvikling av arrangementer, eventer og produksjoner.

De opplyser at foreløpige tall for 2021 viser den høyeste omsetningen i selskapets fem år lange historie.

Tall fra Forvalt viser at de omsatte for 19 millioner kroner i 2020 og 24,3 millioner kroner året før det.

Selskapet har kontorer både på Fornebu og Forus.

Holi AS overtar også Conventors majoritets-eierandel i Social Media Days AS som arrangerer konferansene Social Media days i Oslo, Stavanger og Bergen.

Planen er å arrangere de planlagte konferansene.

Eventuelle endringer vil de ikke gå ut med enda.

– Vi har begynt å snakke om Social Media Days, men det er ikke noe vi kan gå ut med. Men det må jobbes hardt og fort med det for å få de arrangert, sier han.

Eliassen sier at det ikke har dukket opp noen overraskelser i boet.

Det var tolv ansatte i Conventor og Eliassen sier at målet er å redde flest mulig arbeidsplasser, uten at han nå kan gå i detalj på hvor mange arbeidsplasser de klarer å redde.

– Vi har vært i kontakt med alle og de ansatte er orientert om intensjonen og hva vi prøver å gjøre, sier han.

Han vil ikke ut med hvor mye de måtte gi for å overta boet.

Powered by Labrador CMS