Disse er nominert til årets medieledertalent av Kvinnenettverket. Fra venstre: Nora Ibrahim (28), Julie Lundgren (31) og Anniken Renslo Sandvik (33).

Nora Ibrahim, Julie Lundgren og Anniken Renslo Sandvik kan bli kåret til Årets medie­leder­talent

- Ingen enkel jobb å trekke ut bare tre finalister, sier juryleder Mari Midtstigen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Medienettverket er et forum for kvinnelige ledere i mediebransjen, og kvinner som ønsker å bli det.

Forumet står for utdelingen av prisene til årets kvinnelige medieleder og årets medieledertalent og i dag kom nominasjonene til sistnevnte.

- Vi har fått mange gode nominasjoner i år, og at det ikke har vært noen enkel jobb å trekke ut bare tre finalister. Disse kandidatene har likevel stått ut litt ekstra med sine gode resultater, lederegenskaper og ved å være forbilde for andre, forteller juryleder Mari Midtstigen.

Her er de nominerte (og hva juryen sier):

  • Nora Ibrahim (28). Redaksjonssjef i NRK P3, og har vært opphavskvinne og fødselshjelper for “Faten tar valget”, “P3 sjekker ut” og “17”. For førstnevnte fikk hun en Gullrute. Hun får med seg folk på tvers av avdelinger, og karakteriseres som en redaksjonell superstjerne med en unik målgruppeforståelse. “Nora er et forbilde, hun finner historier vi ellers ikke klarer å finne”, sier kolleger, som mener hun har sørget for at NRK når målgrupper de har hatt vanskelig for å nå. Til tross for sin unge alder står Nora rakrygget, også når det blåser som verst.
  • Julie Lundgren (31). Som leder for forretningsutvikling i Dagens Næringsliv, var Lundgren sentral i den største strategiprosessen i mediehusets historie. Hun har involvert alle ledd i organisasjonen, endret møtestruktur og jobbet for å sikre at de hårete målene faktisk blir gjennomført. Hun har innført en prosess for forretningsutvikling og innovasjon som nå tas i bruk i hele huset. Hun ble nylig forfremmet til redaktør med ansvar for produkt og innovasjon.
  • Anniken Renslo Sandvik (33). Kom inn som ansvarlig redaktør i Finnmarken i april 2017 og har siden det klart å øke opplaget og antall abonnenter ved å prioritere annerledes, og jobbe smartere. Hun beskrives som en analytisk, tydelig og synlig redaktør som er skikkelig god med folk. Som redaktør har hun bidratt til at Finnmarken igjen har en god standing i lokalsamfunnet, og at avisen leverer resultater få hadde turt å drømme om for noen år siden. iFinnmark ble for noen uker siden kåret til årets mediehus i Amedia.
Powered by Labrador CMS