Norsk startup i USA henter 5 millioner dollar i emisjon. Bygger framtidas markedsføring på beacons

Verdsetter selskapet til 200 millioner kroner, ifølge nettavisen Shifter.no.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det norsketablerte selskapet Unacast vokser nå på sin ferd mot «verdensherredømme» - eller i hvert fall kontakt med stadig flere såkalte beacons i sitt nettverk. På norsk gjerne kalt nettvarder

Selskapets forretningsmodell er å kunne tilby markedsføring basert på fysisk lokasjon - for eksempel i butikker og kjøpesentre, og samtidig identifisere brukeren for å kunne tilby reklame til samme person på nett.

Og nå henter Unacast 5 millioner dollar, over 40 millioner kroner, i en emisjon.

Det melder nettavisen Shifter.no.

Ifølge Shifter verdsetter det selskapet til rundt 200 millioner norske kroner.

Unacast har nå 15 ansatte, med kontorer både i USA og London.

Hør mer om Unacast? Du møter dem i denne podkasten fra MediaPuls på Medier24: 

Powered by Labrador CMS