NYTT PRODUKT: Sjefredaktør Gunnar Stavrum og utgavesjef Maria Schiller Tønnessen.

M24TV:

Nettavisen lanserer betalingsmur og nytt utgavebasert produkt. Amedia samler 800 journalister til krig mot de store riksavisene

Nettavisen skal by på lokalt innhold fra 63 lokalaviser, nasjonale nyheter og direktesendt sport i nytt, digitalt avisprodukt.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

NÅ: Nettavisen lanserer NA+ - vi snakker med utgavesjef Maria Schiller Tønnessen og sjefredaktør Gunnar Stavrum

Posted by Medier24 on 16. januar 2018

Som Gunnar Stavrum antydet til Medier24 for noen måneder siden, kunne delingen av Nettavisen føre til betalingsmur og abonnementsløsning. 

Og nå kommer produktet, kunne Dagens Næringsliv melde først tirsdag: Nettavisen lanserer «plussløsning» med betalingsmur på nett, samt et eget mobiltilpasset og utgavebasert produkt med navnet NA+. 

  • Hør hva Nettavisen sier om produktet i videointervjuet øverst i saken!

Avisen skal være et alternativ til et «Oslo-nærsynt» mediebilde, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum: 

– Det norske mediebildet blir ofte «Oslo-nærsynt». Jeg mener at fornuften er nokså likt fordelt utover i landet, og målet med NA+ er å vise ferske nyheter og friske meninger fra hele landet, sier Stavrum.

Den digitale avisen blir et abonnementsprodukt og lokker med eksklusivt nyhets- og aktualitetsstoff og gode historier og kommentarer fra Nettavisen og Amedias 63 aviser.

Til Medier24 sier Stavrum at produktet vil koste 149 kroner i måneden - altså relativt høy pris, i motsetning til de særdeles rabatterte plussproduktene til VG og Dagbladet. 

Og den nye avisen blir «Norges største» allerede fra første sekund: En halv million eksisterende abonnenter på en av Amedias lokalaviser, får tilgang til NA+ inkludert. 

 

Amedia ble fra nyttår heleier av Mediehuset Nettavisen. I tillegg til å være Norges ledende lokale medieselskap med aviser landet rundt, inntar mediekonsernet nå en sterk nasjonal posisjon, heter det i en pressemelding.

– Når Nettavisen nå utvides med et riksdekkende digitalt abonnementsprodukt, er ambisjonen å levere viktige nyheter og kommentarstoff fra hele Norge til hele Norge, sier Amedias konsernsjef Are Stokstad.

- NA+ vil bestå av innhold fra Nettavisens egen redaksjon, men ikke minst gi leserne et unikt tilbud med stoff fra over 800 journalister i 63 redaksjoner over hele landet, fortsetter han.

 

Dette sa Stavrum og Stokstad til Medier24 i oktober:

Powered by Labrador CMS