38-åringen Nathalie Kåvin er ny kommunikasjonsdirektør for Schibsted-konsernet.
38-åringen Nathalie Kåvin er ny kommunikasjonsdirektør for Schibsted-konsernet.

FOLK

Ny toppjobb for Nathalie Kåvin - blir kommunikasjons­direktør i Schibsted

38-åringen får ansvar for kommunikasjonen for hele konsernet. 

Nathalie Kåvin (38) er ansatt som kommunikasjonsdirektør i Schibsted, «med ansvar for å bygge kommunikasjonen rundt hele det internasjonale konsernet som Schibsted er», heter det i en pressemelding fredag.

– Dette er en fantastisk spennende mulighet, og jeg gleder meg til å bli kjent med nye kunnskapsrike kolleger og selskaper. Jeg har alltid hatt et godt øye til Schibsted, og et inntrykk av et selskap som er fremtidsrettet og læringsvillig, med en sterk entreprenørånd.

- Fra et kommunikasjonsperspektiv er Schibsted en skattekiste av både nye og gamle tech-eventyr, og ikke minst en organisasjon som er bygget på en lang og inspirerende historie både her hjemme og internasjonalt, sier Nathalie Kåvin i meldingen. 

Kåvin har over 10 års erfaring fra kommunikasjon, blant annet fra Telenor Group i Norge og Eurosport Group i Paris. De siste årene har hun jobbet med Telenors nye digitale vekstområder og innovasjonsmiljøer. 

– Vi er veldig glade over å ha kapret et internasjonalt talent som Nathalie. Hun har bodd over 20 år utenfor Norge, i land som Sverige, Frankrike og Sveits. Den bakgrunnen gjør henne spesielt godt rustet til å ta ut potensialet når det gjelder å fortelle historien om hva eksportsuksessen Schibsted er og har vært, ikke minst internasjonalt, sier Lena K Samuelsson.

Samuelsson er til vanlig EVP Communications, Brand og CSR i Schibsted, men for tiden konstituert publisher i Aftonbladet. 

– Schibsted er i dag tilstede i 22 land og har 7000 medarbeidere. I Norge og Sverige er det nok først og fremst mediehusene vi forbinder med Schibsted, men vi er så mye mer enn det, sier Samuelsson.

Ifølge meldingen får Kåvin nå ansvar for å sikre en helhetlig Schibsted-kommunikasjon, og skal lede et eget kommunikasjonsteam.

- Som kommunikasjonsdirektør skal hun bygge og utvikle strategisk og operativ kommunikasjon rundt Schibsted i samarbeid med Global Brands-teamet, sitte tett på Schibsteds CSR-arbeid og teknologiutvikling, og jobbe med produkter som Schibsted Future Report og Schibsted Second Hand Effect, heter det. 

I enkelte saker vil hun også samarbeide med Schibsted Medias kommunikasjonsteam, som innbefatter all publishing og Growth i Schibsted, samt med Schibsted Marketplaces, hvor blant annet FINN.no inngår.

– Etter at Schibsted omorganiserte seg i fjor høst, og etablerte to selvgående divisjoner, er det naturlig at også mye av kommunikasjonsarbeidet er konsentrert ut i divisjonene. Likevel har vi behov for at noen tar kommunikasjonsansvar for merkevaren og Schibsted i sin helhet, og her blir Nathalie og hennes team spesielt viktig, sier Samuelsson.

 

Til toppen