DayTwo fyller ett år med tre nye medarbeidere: Fra venstre; Jarle Naustvik, Trine Bøe Jakobsen, Mathias Friis, Børge Vike Sandengen, Paulo Paes, Trine Weidal , Sverre Stabel og Lena Niemi.
DayTwo fyller ett år med tre nye medarbeidere: Fra venstre; Jarle Naustvik, Trine Bøe Jakobsen, Mathias Friis, Børge Vike Sandengen, Paulo Paes, Trine Weidal , Sverre Stabel og Lena Niemi. (PR-foto: DayTwo)

Nytt reklamebyrå vokser: DayTwo henter inn tre erfarne fagfolk

- Vi henter «60 år med erfaring», sier gründer Børge Sandengen.

Reklamebyrået DayTwo har nylig ansatt Lena Niemi, Trine Bøe Jakobsen og Jarle Naustvik. Det bærer bud om et miljø i vekst, som også ser framover:

- Kundene som banker på døra hos oss har stort sett erkjent at vi befinner oss i en digital tidsalder. Endring krever ny kompetanse. Gjennomføringsevne krever ny arbeidsprosess. DayTwo ansetter derfor tre erfarne fagfolk representert gjennom strategisk forståelse, idekraft og tydelig prosjektledelse, sier daglig leder og gründer Børge Sandengen i byrået i en pressemelding.

Han sier at filosofien er enkel: Flinke hoder og ulik erfaring gjør forretningsutvikling og transformasjon til en «naturlig konsekvens».

Og med tre nye ansatte, teller byrået nå åtte «senioransatte» med spisskompetanse på forskjellige områder.

Om de tre nye hodene, skriver DayTwo:

  • Lena Niemi kommer til DayTwo som erfaren kreatør og tekstforfatter. Vi er spesielt stolte av pennen hennes, som også nylig høstet svært gode kritikker for hennes novelledebut «Den du ringer kan ikke nås for øyeblikket». Lena tilhører den nye skolen kreatører med digitalt DNA og en livsfilosofi som tilsier at kontinuerlig tilstedeværelse og aktivering spiser reklamejokes til frokost. Lena har bred erfaring innen kommunikasjon og har jobbet med alt fra CRM-programmer, til merkevarebygging og digitale konsepter. Lena har erfaring fra byrå som Bates United, DDB, BBDO og SLB Interactive.
  • Jarle Naustvik er ansatt som strategisk direktør, og kommer fra stillingen som Markedssjef i Diplom-Is, hvor han de siste årene har jobbet med kommunikasjon, produktutvikling og innovasjon. Han har mer enn 15 års markedsførings-erfaring fra bla. MediaFront, McCann, Creuna og Color Line. Hos DayTwo vil Jarle ha det strategiske ansvaret for å skape vekst for selskapets kunder. Jarle er allerede inne som en del av kjerneteamet for Get.
  • Trine Bøe Jakobsen er siste tilskudd i DayTwo og representerer tett på 30 års erfaring som prosjektleder. Hun kommer sist fra stillingen som digital prosjektleder i Dinamo Business and Servicedesign/Digital avdeling. Trine har tidligere jobbet bla. i byråene McCann, Publics, Ogilvy & Mather, Saatchi & Saatchi. Med ørlite snev av selvinnsikt ble det raskt klart at effektivitet fordrer struktur. Trine har vært involvert i flere prosjekter fra tjenestedesign til ferdiggjøring, enn de fleste prosjektledere i norsk reklamebransje. Hun var rett og slett bare et must for å realisere ambisjonene vi har på vegne av våre kunder, kommenterer Sandengen.

Byrået ble startet høsten 2014 av Børge Sandengen, Mathias Friis og Sverre Stabel. Når de nå vokser og får kunder som Get, TDC, Snapsale og Orkla, så er ikke veksten et mål i seg selv.

Men:

- Vi skalerer heller med internasjonalt anerkjente freelancere og spesialister. Det er en trend jeg er sikker på kommer til å bli toneangivende i vår bransje fremover, sier Sandengen.

Til toppen