Redningsselskapet og PR-byåret JPC PRAD har utviklet en kampanje som skal lære unge om sikkerhet på sjøen. (Foto: Redningsselskapet)
Redningsselskapet og PR-byåret JPC PRAD har utviklet en kampanje som skal lære unge om sikkerhet på sjøen. (Foto: Redningsselskapet)

Over 300 har søkt på sommerjobb som TikToker: – Over all forventning

Redningsselskapet søkte etter to unge som skal lære jevnaldrende om sikkerhet langs sjøen.

I juni søkte Redningsselskapet etter to unge personer til sommerjobb som deres TikTok-profiler.

Målet er å lære ungdom om sikkerhet langs sjøen.

Søknadsprosessen gikk ut på at ungdommene skulle legge ut videoer av seg selv på TikTok under emneknaggen #vannglede. 

Over 300 ungdommer har søkt på jobbene, opplyses det om i en melding til Medier24. 

– Responsen har vært over all forventning. Vi vet at flere og flere bruker TikTok jevnlig, men at det skulle komme inn så mange sterke søknader er veldig gledelig. Det er utrolig mange kreative der ute, så det vil bli utrolig vanskelig å velge ut to, sier prosjektleder Ludwig Gjendemsjø i Redningsselskapet. 

TikTokernes hovedoppgave er å kommunisere vannglede og holdninger på en måte som engasjerer.

De som blir ansatt får personlig frihet til å bestemme hva slags videoer de legger ut, så lenge det har med sjø og vann å gjøre. 

Salg og markedsdirektør Fredrik Sahlin i Redningsselskapet sier det er viktig å lære ungdom om sikkerhet langs sjøen for å redusere faren for ulykker.

– Vi må gjøre dette på en troverdig måte og da må vi bruke noen som snakker deres språk. Vi tror budskapet om hvordan man skal være trygg og ha det gøy på vannet har større effekt og påvirkning når det kommer fra folk på samme alder, sier Sahlin.  

Et lite utvalg av ungdommer som vil jobbe for Redningsselskapet i sommer.
Til toppen