Anders Sørensen til P4.

P4 henter Anders Sørensen fra Radio Norge. Blir digitalrådgiver i kommersiell avdeling

Skal digitalisere og modernisere sponsorater og andre kommersielle aktiviteter.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

P4-gruppen har rekruttert den erfarne radiohåndtverkeren Anders Sørensen fra Bauer Media / Radio Norge. 

Sørensen blir digitalrådgiver i P4s kommersielle avdeling, med ansvar for å digitalisere og modernisere sponsorater og kommersielle aktiviteter på alle gruppens kanaler og digitale plattformer.

- Anders har lang erfaring med radioproduksjon, som sammen med bred digital kompetanse er en unik og etterspurt kombinasjon for oss. Anders vil bidra til å løfte våre kommersielle aktiviteter for lyttere og annonsører fremover, sier salgsdirektør i P4 Trond Killingstad.

- Det vi i mange år har kalt sponsorater, er i bunn og grunn en variant av content marketing som gir dokumentert gode resultater, sier han.

P4 sier at de opplever en betydelig styrke i samspillet mellom radio og innhold på andre flater. Det skal nå videreutvikles, i en tid hvor hele radiobransjen digitaliseres og det blir mange nye kanaler: 

- P4-gruppen sender nå åtte nasjonale radiokanaler, med tilhørende nettsider, nettspillere, apper og andre digitale flater og aktiviteter som når godt over to millioner nordmenn med kringkasting og nærmere en halv million digitalt hver eneste uke.

- Gjennom digitaliseringen av radiodistribusjonen i 2017 og ytterligere fokus på samspillet mellom kringkasting og digitale flater tar vi med Anders sin hjelp et viktig skritt inn i fremtiden, sier digitaldirektør Rune Hafskjær i P4.

 

Powered by Labrador CMS