Pål Bråtelund skal lede det digitale løftet for Stiftelsen Norges Varemesse og Oslo Spektrum

- Når alt digitaliseres, vil de fysiske møteplassene bli viktigere. Men vi må også ta i bruk ny teknologi.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Stiftelsen Norges Varemesse, som også eier Oslo Spektrum, har som ambisjon å skape fremtidens viktigste møteplasser for næringer og fagmiljøer i Norge.

- Når alt digitaliseres vil de fysiske møteplassene bli viktigere. Folk vil fortsatt søke unike opplevelser, læring og inspirasjon. Men skal vi skape fremtidens møteplasser må de videreutvikles og vi må ta i bruk ny teknologi. Vi er nå i startgropa for et spennende digitalt løft, skriver selskapet i en melding denne uka.

Og for å lede utviklingsarbeidet er Pål Bråtelund ansatt som digital produktutvikler og prosjektleder.

Bråtelund kommer fra stillingen som Strategic Partnership Manager i TIDAL og har bred bakgrunn fra blant annet WiMP Music, Schibsted Norge samt Media Norge Digital og VG Multimedia.

- Han vil være vår nøkkelressurs for å sikre en optimal og innovativ helhetssatsning, øke den digitale interaksjonen og forbedre kundeopplevelsen, sier administrerende direktør Gunn Helen Hagen i Stiftelsen Norges Varemesse. Hun tiltrådte jobben tidligere år, og kom da fra lederjobb i Aftenpostens annonseavdeling.

- Med spisskompetanse innenfor digitalutvikling, forretningsutvikling og produktutvikling er Pål en kapasitet som vil være en avgjørende for oss i vår satsning. Vi gleder oss til å ønske ham velkommen i august, legger hun til.

Og Bråtelund selv ser fram til å bli med på laget:

- Det som er så utrolig spennende med Norges Varemesse og Spektrum er at det handler at mennesker møter mennesker, og at vi får nye erfaringer og inspirasjon gjennom messer, konferanser og kulturarrangementer.

- Jeg har alltid vært glad i å bruke teknologi til å forenkle forholdet mellom mennesker som har utbytte av å møte hverandre, uttaler Pål Bråtelund.

Powered by Labrador CMS