Malin Gregersen og Helena Dokken kom inn på shortlist, som vil si at de var blant de seks beste bidragene under årets Young lions.

Malin og Helena er blant verdens største reklametalenter

– Den følelsen du får når du er ferdig presentert.. Du har bare lyst til å gjøre det igjen. Vi hadde ikke byttet ut redbullen og våkennettene med noe annet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Det har vært utrolig gøy å få konkurrere i faget sitt. Det har virkelig vært en unik mulighet til å få leke rundt med de sprøeste og mest kreative ideene vi klarte å komme på. Til tross for at vi endte opp med å kaste nesten 99 prosent av dem.

Det sier Malin Gregersen og Helena Dokken i en pressemelding.

De kom blant de seks beste i årets Young Lions Media. Dette ble Norges nest beste plassering i årets Young Lions etter gullet i Marketers.

– Utrolig stolte

Gregersen og Dokken jobber til daglig som senior marketing associate i Klarna og prosjektleder i Hearts & Science. De møttes første skoledag når de begynte på sin mastergrad i Strategic marketing management på BI. Der skrev de blant annet masteroppgave sammen, før de deretter begynte å jobbe på samme arbeidsplass.

I begynnelsen av 2020 vant de den norske kvalifiseringen til Young Lions Media i Cannes.

Nå har den internasjonale finalen vært og de kom på shortlist, altså topp seks.

– Vi er utrolig stolte av å komme på shortlist og ende blant topp seks. Vi har hele tiden sagt at enten så lykkes vi eller så lærer vi - og sistnevnte har vi definitivt gjort. Vi kommer derfor til å ta med oss alt det vi har lært fra disse konkurransene, og jobbe hardt for å se om det ikke holder hele veien til Cannes en annen gang, sier de i pressemeldingen.

De sier det var et heftig kjør når de skulle levere. Presentasjonen og skriftlig besvarelse skulle leveres på 24 timer og så skulle det hele presenteres for juryen dagen etter.

– Høy puls og mye adrenalin

– Det var to døgn med høy puls, mye adrenalin, mye redbull og nerver som gjorde litt vondt i magen. Malin pleier alltid å si at «man skal kjenne at man lever», og det gjorde vi virkelig de dagene her. Likevel, har deltagelsen i Young Lions vært en fantastisk mulighet til å få hente frem det aller beste i oss, for å så vise frem arbeidet vårt på kanskje den gjeveste scenen av de alle. Og vi hadde gjort det igjen på flekken, sier Dokken.

– Den følelsen du får når du er ferdig presentert.. Du har bare lyst til å gjøre det igjen. Vi hadde ikke byttet ut redbullen og våkennettene med noe annet, sier hun i pressemeldingen.

I Norge er det Capa som er Cannes Lions representant. Gareth Williams sier at Young Lions og Cannes Lions er årets høydepunkt for dem.

– Vi ser frem til en mer normal utførelse i Cannes i 2022, og gleder oss til å sende unge talenter ned til den franske riviera under norske flagg.

Powered by Labrador CMS