Peter Skjønberg (32) forlater NENT TV og begynner som kommersielt ansvarlig for sport i VGs sponsoravdeling.
Peter Skjønberg (32) forlater NENT TV og begynner som kommersielt ansvarlig for sport i VGs sponsoravdeling.

FOLK

Peter Skjønberg fra NENT til VG

– Peter vil gi oss verdifull lineær-TV erfaring, sier leder for sponsoravdelingen i VG, Simen Gjerstad.

Skjønerg flytter med det noen hundre meter nedover Akersgata der han begynner i en nyopprettet stilling som Kommersielt ansvarlig for sport, med ansvar for blant annet fotball, håndball og vintersport - i tillegg til flaggskipet Spårtsklubben, opplyser VG i en pressemelding.

– Jeg har hatt seks veldig fine og lærerike år i MTG/NENT, men da tiden ble moden for å søke nye utfordringer var det vanskelig å se for seg en mer spennende mulighet enn denne, sier Skjønberg.

VGs sponsoravdeling. F.v. Peter Skjønberg, Simen Gjerstad, Ida Gravdal Haldorsen, Mikael Buchmann

Han har jobbet med salg og konseptutvikling av sponsorater i MTG og NENT siden 2013, og har jobbet med alt fra håndball- og fotballrettigheter, Eventyrlig Oppussing og Paradise Hotel.

– Det er en vanskelig øvelse å gjennomføre komplekse, kommersielle løsninger som skal forankres hos både redaksjonen og kundene, men vi er helt sikre på at Peter er riktig person. Vi forventer at han blir en nøkkelperson i krysningspunktet mellom sportsredaksjonen og kommersiell avdeling, sier leder for Sponsoravdelingen i VG, Simen Gjerstad.

Skjønberg begynner i VGs sponsoravdeling 1. mars.

Til toppen