PlayAd vokser i Norge: Får Sofia Helling og Mia Steinsbø på laget

Ansetter nyutdannet traffic manager, og KAM fra Schibsted.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

PlayAd Media Group Norway AS (PMG) vokser, og ansetter ytterligere to personer, melder selskapet onsdag.

Det svenske selskapet PlayAd er en ledende aktør på videoreklame, online video og syndikert web-TV, og er nå etablert i alle nordiske land - med de selv omtaler som en rekkevidde på 17 millioner unike brukere i uka til sammen, på desktop, tablets og mobil.

Og med vekst i det norske markedet, har PlayAd nå ansatt to nye her til lands:

Mia Steinsbø er ansatt som traffic manager, mens Sofia Helling har begynt i ny jobb som key account manager.

  • Mia Steinsbø kommer senest fra Bournemouth University med en master i advertising and marketing communication. Mias hovedoppgaver er, foruten produksjon og verdiøkning av eksisterende reklamefilmer, å optimalisere kampanjer og lose de vel i havn.
  • Sofia Helling har jobbet med store merkevarer i Schibsted siden 2013, og begynner som KAM i PlayAd med hovedansvar for noen av Norges største annonsører. Sofia har en master of science in business and economics fra Universitetet i Borås.

- Markedet for online video er i sterk vekst, og beregnes å passere 1,3 milliarder kroner i 2016 i Norden. Vi er derfor svært fornøyd med å få to kapasiteter som Mia og Sofia med på laget. Med deres erfaring og sterke kompetanse innen teknologi og kommunikasjon, kommer de til å spille en viktig rolle i å fortsette vår positive utvikling i Norge, sier Otto P. Narvestad, country manager Norway.

Powered by Labrador CMS