PlayAd vokser videre og styrker laget - henter Anne Høier som Key Account Manager

Fra nedlagte Webtraffic til ny jobb i Playad Media Group i Norge.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Videoannonsenettverket PlayAd vokser videre, og nå begynner Anne Høier i stillingen som Key Account Manager.

Hun skal jobbe med online videoløsninger for det selskapet omtaler som noen av Norges største annonsører.

Høier - som også er kjent som en skientusiast og frikjører - kommer nå fra fire år i en lignende jobb for Schibsteds nå nedlagte Webtraffic.

Før det var hun sentral i Allers satsing og oppbygging av netthandelstjenesten Flingly. Anne har en bachelor fra Norges Markedshøyskole.

- Online video er ett av de få områdene innen digital annonsering som stadig er i kraftig vekst, og Playad Media Group har hatt sterk posisjon siden oppstart i Norge i 2013. Jeg har jobbet mye med displayannonsering de siste årene både på web og mobil, og har erfart hvordan inntoget  av programmatiske kjøp har endret markedet markant, sier Anne Høier om jobbskiftet.

- Når det gjelder video, mener jeg at aktører som Playad har en meget viktig rolle og en plass i markedet med vår ekspertise og skreddersydde tilpasning til digitale flater. Jeg er stolt og glad over å få være med å utvikle PlayAd ytterligere i årene som kommer.

Country Manager Otto P. Narvestad er også fornøyd med selskapets siste rekruttering:

- Online video markedet er i sterk vekst på både desktop og mobil. Markedet ventes å passere 1,3 milliarder kroner i Norden i 2016. Vi er sikre på at Anne, med sin erfaring og kompetanse, vil spille en viktig rolle i å  utvikle PlayAd videre inn i fremtiden, sier han.

PlayAd startet sin reise i Sverige i 2009, og ekspanderte til Norge, Danmark og Finland i 2013 og 2014. PlayAd er kåret til Gaselle bedrift i 2014 og 2015 , og kåret til Sveriges tredje raskest voksende teknologiselskap av Deloitte Technology Fast 50.

Powered by Labrador CMS