Mette Ellingsen og Sverre Haraldsen til PlayAd.

PlayAd vokser videre - styrker salgsavdelingen med to nye rådgivere

Mette Ellingsen og Sverre Haraldsen blir nye KAM-er i videoreklameselskapet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Både Mette Ellingsen og Sverre Haraldsen har meldt overgang til PlayAd, og blir å finne i Arbinsgate 7 i løpet av første kvartal. 

Ellingsen kommer senest fra stillingen som Digital Key Account Manager i Bonnier Media, hvor hun var sentral i forvaltningen og videreutviklingen av kommersielle samarbeidsavtaler mellom influencers / profiler på Stylista og Costume.

PlayAd 

PlayAd er blant de ledende aktørene i norden innen premium video og syndikert web-TV.

Selskapet startet sin reise i Sverige i 2009, og ekspenderte til Norge, Danmark og Finland i 2013 og 2014.

PlayAd er kåret til Gaselle bedrift i 2014, 2015 og 2016 , samt blitt kåret til Sveriges tredje raskest voksende teknologiselskap av Deloitte Technology Fast 50.

Hun har en bachelor of creative industries, og sier dette om den nye jobben:

- Jeg synes det er inspirerende å se hva PlayAd Media Group har fått til siden oppstarten i 2013. PlayAd er et selskap i formidabel vekst, med gode kreative, kvalitative løsninger og egenutviklet teknologi.

- Det er spennende å få være med på utviklingen av online video og jeg føler meg utrolig godt mottatt og som en del av PlayAd-familien allerede. Jeg gleder meg til fortsettelsen av denne reisen, sier Ellingsen i en melding. 

Haraldsen har 10 års erfaring fra salg i Discovery Networks som Senior Account Manager, og før det drev han egen sportsforretning innen bikes and boards.

- Jeg har alltid forholdt meg til to grunnprinsipper for at jeg kan trives med salgsarbeid: Et godt produkt og muligheten til å tenke langsiktig. Begge disse kriteriene oppfylles med glans hos PlayAd, sier Haraldsen. 

- Å få være med på utviklingen av online video er nok det aller mest spennende man kan gjøre i de neste årene. Jeg gleder meg til å jobbe med denne gjengen som er så kreative og tilpasningsdyktige. Gode, tilpassede, digitale løsninger i et kvalitetsunivers; kan det bli bedre?

Online video markedet er i sterk vekst på både desktop og mobil. Markedet ventes å passere 1,5 mrd i Norden i 2018, ifølge Playad.

- Vi er sikre på at Mette og Sverre, med sin erfaring og kompetanse, vil spille en viktig rolle i å utvikle PlayAd videre inn i fremtiden, sier Otto P. Narvestad, Country Manager for PlayAd Norge.

Powered by Labrador CMS