Polaris Media bruker millioner på facebook-selskap

Kjøper seg inn i Fanbooster.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Dagens Næringsliv melder fredag at Polaris Media ASA har kjøpt seg inn i konsulentselskapet Fanbooster, som primært er leverandør av markedsføringsverktøy for sosiale medier.

Ifølge DN er Fanbooster med sine nær 30 ansatte den eneste norske leverandøren som er lisensiert av Facebook som partner.

Fanbooster omsatte i 2013 for ti millioner kroner, med en solid økning til fjoråret. Nå har selskapet hentet inn 7,7 millioner kroner gjennom en ny emisjon, hvorav rundt halvparten kommer fra Polaris Media - og gir mediekonsernet en eierandel på fem prosent.

Samtidig inngår partene en samarbeidsavtale om hjelp til bruk av sosiale medier. Både for å øke trafikk på egne facebook- og nettsider, men også for å selge produkter til kundene, skriver DN.

– I tillegg til våre annonseprodukter kan vi tilby en sosial medie­pakke, hvor du i tillegg til annonseplass på våre nettaviser for eksempel får bygget en kampanje på Facebook. Det er noe vi har hatt veldig gode resultater med allerede, sier økonomidirektør Per Olav Monseth i Polaris til DN.

Powered by Labrador CMS