Sanda Zahirovic mener at mange designere og kreatører har bidratt til design og kommunikasjon som negativt utnytter menneskelig atferd. Det vil hun nå gjøre noe med.

Sanda gikk fra nyansatt til daglig leder på seks måneder

Blir ny daglig leder i Heydays.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg er ydmyk og stolt over å få muligheten til å lede Heydays inn i en ny og spennende æra. Heydays har gjennom 15 år bidratt til å forme bransjen vi er en del av, og nå ønsker jeg at vi igjen skal utfordre oss selv, kundene våre og bransjen på hvordan vi kan definere en ny retning for design som setter mennesker i sentrum og tar deres behov på alvor, sier ny daglig leder i Heydays, Sanda Zahirovic i en pressemelding.

Sanda Zahirovic startet i Heydays i august 2021 i en nyopprettet stilling som strategidirektør. Hun kom da fra rollen som strategisk rådgiver i Snøhetta og har jobbet med merkevarer som Wikipedia, Net-A-Porter, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad og Hennig-Olsen. Hun har tidligere erfaring fra ANTI, Tom Wood, Melvær & Co og en rekke byråer i London, der hun også har studert.

Nå har hun altså klatret helt til topps i byrået og hun har store ambisjoner. Zahirovic mener at mange designere og kreatører har bidratt til design og kommunikasjon som negativt utnytter menneskelig atferd. Det vil hun nå gjøre noe med.

– Det er viktig for oss å ha en åpen dialog med kundene våre om hva verden trenger, hva mennesker trenger og hva selskapene deres er i stand til å levere på. På den måten prøver vi å skape merkevarer og produkter som bidrar til et sunnere og mer bærekraftig samfunn. Vi jobber med en ny standard for design, med andre ord, sier hun i pressemeldingen.

Heydays teller i dag 18 ansatte.

Selskapet ble etablert i 2008 og er et selvstendig designstudio der alle eiere er aktive i bedriften. I fjor lanserte de ny design for blant annet de norske selskapene Amedia, Carrot, Huddly og Kron, og har Facebook, NRK og Panasonic på kundelisten.

For et par år siden etablerte samme miljø selskapet Goods, som bistår både Heydays' og egne kunder med bærekraftige emballasjeløsninger.

– Vi ser et stort skifte i markedet, og spesielt internasjonalt. Det er en spennende tid hvor design, brukt riktig, kan bidra til å skape en bedre hverdag for flere. Da Sanda kom inn i byrået i høst som en komet med en enorm drivkraft og skaperglede, var vi i støpeskjeen av vår nye visjon. Erfaringene og kunnskapen hennes har rigget oss så vi kan gjennomføre ambisjonene våre for selskapet. Hun er rett person til å ta Heydays til neste kapittel og iverksette våre felles tanker for fremtiden, sier medeierne i Heydays, Thomas Lein og Ida Bentsen i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS