Farmen kjendis 2017: Ingeborg Myhre Luedlow, Leif-Einar «Lothepus» Lothe, Tore Petterson, Tonje Blomseth, Lavrans Solli , Ida Gran-Jansen, Aylar Lie, Jarl Goli, Vendela Kirsebom, Kari Jaquesson, Lars Barmen og Petter Pilgaard (36). Til høyre programleder Gaute Grøtta Grav.
Farmen kjendis 2017: Ingeborg Myhre Luedlow, Leif-Einar «Lothepus» Lothe, Tore Petterson, Tonje Blomseth, Lavrans Solli , Ida Gran-Jansen, Aylar Lie, Jarl Goli, Vendela Kirsebom, Kari Jaquesson, Lars Barmen og Petter Pilgaard (36). Til høyre programleder Gaute Grøtta Grav. (Bilde: Espen Solli, TV 2)

Premiererekord for Farmen: 876.000 fikk med seg første episode av kjendisversjonen

- Oppsiktsvekkende sterke tall!

Hele 876.000 seere fikk med seg premieren på Farmen kjendis mandag kveld.

Dette er den mest sette Farmen-premieren noensinne, melder TV 2. 

Med 876.000 seere ga det premieren på Farmen kjendis en andel på hele 60,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

- Det er også den sterkeste Farmen-premieren noensinne og den nest høyeste premieren på TV 2 historisk. Kun Hver gang vi møtes-premieren i 2013 har hatt høyere premiere-tall med 986.000 seere, skriver TV 2 dagen derpå. 

- Farmen kjendis gjorde reint bord i går, og dette er tall som rett og slett er oppsiktsvekkende sterke. Det er fantastisk å få uttelling for noe vi har jobbet målrettet med i over ett år. I dag er jeg stolt av gjengen i TV 2 og alle i produksjonsselskapet Strix som har gjort en formidabel innsats i å løfte Farmen kjendis, og vil samtidig benytte anledningen til å gratulere alle sammen!

- Jeg må også gi honnør til alle kjendisdeltagerne som fyller gården med personlighet, glede, frustrasjon og innsatsvilje samtidig som at de byr på seg selv på en måte som gjør at det bare er å glede seg til fortsettelsen, sier programdirektør Jarle Nakken i TV 2.

 

Flere premierer mandag

Det var flere premierer på TV 2 i går kveld. Realityserien Øya ble sett av 281.000 seere (andel 22,6% i P20-49), mens Sommerhytta ble sett av 199.000 (andel 14,2 i P20-49).

- Også TV 2 Sport Premium hadde en meget sterk dag, med dagsandel på hele 7,8 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år. Dermed var TV 2 Sport Premium Norges tredje største kanal i denne aldersgruppen, skriver kanalen om årets første TV-mandag. 

 

Til toppen