Rud Pedersen fikk denne uka tre nye partnere på laget.
Rud Pedersen fikk denne uka tre nye partnere på laget. (Foto: Hanne Pernille Andersen)

FOLK

Rud Pedersen vokser - 40 prosent topplinjevekst og tre nye partnere: Skogrand, Husby Moore og Ringard rykker opp

- Vi har en tydelig ambisjon om langsiktig vekst, sier Kristian Hvilen.

Det begynner å bli trangt om plassen i Kronprinsens gate 1 i Oslo sentrum, melder PR-byrået Rud Pedersen. Selskapet melder om vekst over hele linjen - omsetning, ansatte og nye kunder. 

Og denne uka ble det tatt opp tre nye partnere i byrået, skriver Rud Pedersen i en melding onsdag. 

- Vi starter året med tre nye partnere og utrolig spennende kundeprosjekter. Nå i 2018 fortsetter vi den fantastiske reisen, og bygger selskapet sten på sten gjennom fornøyde kunder og dyktige ansatte. Ekstra morsomt er det at vi nå blir flere på eiersiden i selskapet, det viser en tiltro til hva vi kan få til og vil gi masse ny og god energi, sier managing partner Kristian Hvilen. 

 

Den nye eiergruppen i Rud Pedersen i Norge, fra vesntre: Managing Partner Kristian Hvilen, Gøril Husby Moore, Ånen Ringard, Line Tresset og Kjetil Skogrand. Foto: Hanne Pernille Andersen

 

Rud Pedersen Public Affairs

Rud Pedersen Public Affairs i Oslo er en del av Rud Pedersen GroupRud Pedersen er en av de største og raskest voksende Public Affairs-byråene i Norden. Byrået profilerer seg særlig på politikk, samfunnsliv og kriseberedskap.

Rud Pedersen består av over 130 konsulenter i Sverige, Danmark, Norge, Finland og Belgia (Brussel) med bakgrunn fra ulike politiske miljøer. 

40 prosent topplinjevekst

Byrået er ikke blant de største, men uttrykker klare vekstplaner: 

- Vi har en tydelig ambisjon om langsiktig vekst gjennom å være en sterk og solid nisjeaktør i grenselandet mellom strategisk kommunikasjon, politikk og samfunnsliv, heter det i meldingen. 

De seneste årene har selskapet hentet personer på seniornivå med erfaring fra blant andre politikk, forsvar og næringsliv - deriblant tidligere statssekretærer, statsråd, to stjerners general og politiske rådgivere.

- Dette gir oss en bredde og kommersielt fokus som vi trenger for å komme dit vi vil, sier Kristian Hvilen.

I fjor omsatte Rud Pedersen for 14,4 millioner kroner i Norge, mot 10,7 i 2016. Det vil si en topplinjevekst på rundt 40 prosent. Driftsrsultatet i fjor kom på 1 million kroner, også det en solid vekst fra 0,3 i 2016.

Den danske gründeren Morten Rud Pedersen eier fortsatt 60 prosent av det norske selskapet, mens de norske partnerne eier resten.

 

Erfarne nye partnere

Denne uka fikk selskapet også tre nye partnere: Kjetil Skogrand, Gørill Husby Moore og Ånen Ringard.

Nye partnere inn i Rud Pedersen, fra venstre: Ånen Ringard, Gørill Husby Moore og Kjetil Skogrand. Foto: Hanne Pernille Andersen

Skogrand kom til Rud Pedersen fra stillingen som sjef for Sikkerhetsseksjonen i Justis- og beredskapsdepartementet. Han har tidligere vært statssekretær i Utenriksdepartementet for Jonas Gahr Støre.

Gørill Husby Moore kom til Rud Pedersen fra en stilling som leder av samfunnskommunikasjon i Trigger. Hun har vært utenriksjournalist for TIME Magazine, har ledet kommunikasjon og politisk påvirkningsarbeid i store humanitære organisasjoner og hun ledet den prisvinnende kampanjen #stoppbryllupet i 2014.

- For meg er det å gå som partner i Rud Pedersen en ære, og en bekreftelse på at min magefølelse ved oppstart 1. august i fjor var spot on. Da valgte jeg å starte i et byrå som levere bunnsolide jobber på vegne av kundene, uten å måtte rope høyt om det.

Ånen Ringard kom til Rud Pedersen fra Legemiddelindustrien (LMI). Før LMI hadde han ulike stillinger i offentlig sektor. Han har blant annet vært sekretariatsleder for prioriteringsrådet (Norheimutvalget), og seniorrådgiver for det nasjonale prioriteringsrådet i helsevesenet.

 

Til toppen