Rud Pedersen fikk denne uka tre nye partnere på laget.

Rud Pedersen vokser - 40 prosent topplinjevekst og tre nye partnere: Skogrand, Husby Moore og Ringard rykker opp

- Vi har en tydelig ambisjon om langsiktig vekst, sier Kristian Hvilen.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det begynner å bli trangt om plassen i Kronprinsens gate 1 i Oslo sentrum, melder PR-byrået Rud Pedersen. Selskapet melder om vekst over hele linjen - omsetning, ansatte og nye kunder. 

Og denne uka ble det tatt opp tre nye partnere i byrået, skriver Rud Pedersen i en melding onsdag. 

- Vi starter året med tre nye partnere og utrolig spennende kundeprosjekter. Nå i 2018 fortsetter vi den fantastiske reisen, og bygger selskapet sten på sten gjennom fornøyde kunder og dyktige ansatte. Ekstra morsomt er det at vi nå blir flere på eiersiden i selskapet, det viser en tiltro til hva vi kan få til og vil gi masse ny og god energi, sier managing partner Kristian Hvilen. 

 

 

Den nye eiergruppen i Rud Pedersen i Norge, fra vesntre: Managing Partner Kristian Hvilen, Gøril Husby Moore, Ånen Ringard, Line Tresset og Kjetil Skogrand.

40 prosent topplinjevekst

Rud Pedersen Public Affairs

Rud Pedersen Public Affairs i Oslo er en del av Rud Pedersen GroupRud Pedersen er en av de største og raskest voksende Public Affairs-byråene i Norden. Byrået profilerer seg særlig på politikk, samfunnsliv og kriseberedskap.

Rud Pedersen består av over 130 konsulenter i Sverige, Danmark, Norge, Finland og Belgia (Brussel) med bakgrunn fra ulike politiske miljøer. 

Byrået er ikke blant de største, men uttrykker klare vekstplaner: 

- Vi har en tydelig ambisjon om langsiktig vekst gjennom å være en sterk og solid nisjeaktør i grenselandet mellom strategisk kommunikasjon, politikk og samfunnsliv, heter det i meldingen. 

De seneste årene har selskapet hentet personer på seniornivå med erfaring fra blant andre politikk, forsvar og næringsliv - deriblant tidligere statssekretærer, statsråd, to stjerners general og politiske rådgivere.

- Dette gir oss en bredde og kommersielt fokus som vi trenger for å komme dit vi vil, sier Kristian Hvilen.

I fjor omsatte Rud Pedersen for 14,4 millioner kroner i Norge, mot 10,7 i 2016. Det vil si en topplinjevekst på rundt 40 prosent. Driftsrsultatet i fjor kom på 1 million kroner, også det en solid vekst fra 0,3 i 2016.

Den danske gründeren Morten Rud Pedersen eier fortsatt 60 prosent av det norske selskapet, mens de norske partnerne eier resten.

 

Erfarne nye partnere

Nye partnere inn i Rud Pedersen, fra venstre: Ånen Ringard, Gørill Husby Moore og Kjetil Skogrand.

Denne uka fikk selskapet også tre nye partnere: Kjetil Skogrand, Gørill Husby Moore og Ånen Ringard.

Skogrand kom til Rud Pedersen fra stillingen som sjef for Sikkerhetsseksjonen i Justis- og beredskapsdepartementet. Han har tidligere vært statssekretær i Utenriksdepartementet for Jonas Gahr Støre.

Gørill Husby Moore kom til Rud Pedersen fra en stilling som leder av samfunnskommunikasjon i Trigger. Hun har vært utenriksjournalist for TIME Magazine, har ledet kommunikasjon og politisk påvirkningsarbeid i store humanitære organisasjoner og hun ledet den prisvinnende kampanjen #stoppbryllupet i 2014.

- For meg er det å gå som partner i Rud Pedersen en ære, og en bekreftelse på at min magefølelse ved oppstart 1. august i fjor var spot on. Da valgte jeg å starte i et byrå som levere bunnsolide jobber på vegne av kundene, uten å måtte rope høyt om det.

Ånen Ringard kom til Rud Pedersen fra Legemiddelindustrien (LMI). Før LMI hadde han ulike stillinger i offentlig sektor. Han har blant annet vært sekretariatsleder for prioriteringsrådet (Norheimutvalget), og seniorrådgiver for det nasjonale prioriteringsrådet i helsevesenet.

 

Powered by Labrador CMS