Schibsteds konsernsjef Rolv Erik Ryssdal på resultatpresentasjon i februar 2015.
Schibsteds konsernsjef Rolv Erik Ryssdal på resultatpresentasjon i februar 2015. (Bilde: )

Schibsted gir opp planene om nytt mediekonsern i Sverige. Selger ikke Svenska Dagbladet

Det blir ingen fusjon mellom Svenska Dagbladet og MittMedia.

Stockholm (NTB): Mediekonsernet Schibsted skrinlegger planene om et nytt mediekonsern for abonnementsaviser i Sverige.

Schibsted Sverige inngikk i mai i år en intensjonsavtale om dannelse av et nytt mediekonsern, med virksomhetene Svenska Dagbladet og aviskonsernet MittMedia.

«Siden offentliggjøringen har Schibsted og MittMedia hatt konstruktive samtaler, men partene har konkludert med at forutsetningene for en transaksjon ikke er til stede på nåværende tidspunkt. Intensjonsavtalen vil derfor løpe ut denne uken», skriver Schibsted i en pressemelding.

Til toppen