Johan Strömberg i PodMe og Pontus Ogebjer i Schibsted Growth.
Johan Strömberg i PodMe og Pontus Ogebjer i Schibsted Growth.

Schibsted investerer i podkast­plattformen PodMe

– Det føles fantastisk å kunne ta PodMe til neste nivå med hjelp fra Schibsted, sier PodMe-gründer Johan Strömberg i en melding.

Schibsted investerer i podkastplattformen PodMe, med en ambisjon om å posisjonere seg enda bedre i podkastmarkedet, skriver Schibsted i en pressemelding. 

Ifølge meldingen har PodMe over bygget seg opp en base med over 20.000 premiumabonnenter siden oppstarten sent i 2017. Gjennom plattformen kan brukerne både få reklamefritt premium-innhold og gratisinnhold.

– Det føles fantastisk å kunne ta PodMe til neste nivå med hjelp fra Schibsted. Deres lange erfaring med innholdsarbeid og selskapsutvikling gjør dem til en drømmepartner som jeg ikke tror det finnes maken til. Med investeringen kommer vi til å kunne satse er på det vi brenner mest for, å øke kvaliteten på lytteropplevelsen, sier Johan Strömberg, som er gründeren bak PodMe.

Pontus Ogebjer er investment manager i Schibsted Growth. Han er glad for at Schbisted nå investerer i selskapet, og tror det kommer til å ha en svært positiv utvikling i tiden framover. 

– Teamet bak PodMe viser virkelig at det går an å forene det å tjene penger med godt redaktørskap. Jeg tror dette bare er begynnelsen på en utvikling og det er morsomt å få være med å utvikle selskapet fra et så tidlig stadium, sier han i meldingen. 

 

Siste nytt rett til din innboks? Meld deg på vårt nyhetsbrev!

* indicates required
 

 

Til toppen