Posjektgruppen bestående av Roger Lian, Marcus Tøstie og Martine Stolp har skapt Schibsted Akademi fra hvert sitt hjemmekontor.

Schibsted skal kurse i historiefortelling og podkastproduksjon

– Vi er hele tiden på jakt etter å utvikle nye produkter og tjenester som støtter opp om vår kjernevirksomhet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted lanserer egen kursvirksomhet ved navn Schibsted Akademi, opplyses det om i en pressemelding. 

Kursene skal lære deltakere blant annet om historiefortelling og podkastproduksjon.

Kursene skal avholdes i Akersgata 55.

- Vi gleder oss til å ta imot kursdeltakerne “hjemme” hos oss i Akersgata, sier prosjektleder Roger Lian og legger til at de følger myndighetenes anbefalinger nøye.

Lian forteller at interessen har vært større enn forventet midt under en pandemi. 

- Med tanke på den litt spesielle tiden vi er inne i, er vi veldig glade for å se at vi har truffet en nerve i markedet. Det er tydelig at vår spisskompetanse er attraktiv for både privatpersoner og bedrifter, sier Lian. 

Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen, forteller at Schibsted alltid leter etter nye inntektsstrømmer og forretningsmuligheter.

Tor Jacobsen, direktør for brukerbetaling i Schibsted.

Jacobsen mener at kurs- og utdanningsmarkedet er et område med stort potensial.

- I løpet av de siste årene har vi fått mange forespørsler fra andre bedrifter som ønsker å lære av oss innenfor områder som journalistikk, teknologi, analyse, salg, og ledelse. Vi er hele tiden på jakt etter å utvikle nye produkter og tjenester som støtter opp om vår kjernevirksomhet, journalistikken. Schibsted Akademi er et godt eksempel på det, sier Jacobsen. 

Prosjektgruppen bak Schibsted Akademi består, i tillegg til Roger Lian, av Marcus Tøstie og Martine Stolp.

 

 

Powered by Labrador CMS