Posjektgruppen bestående av Roger Lian, Marcus Tøstie og Martine Stolp har skapt Schibsted Akademi fra hvert sitt hjemmekontor.
Posjektgruppen bestående av Roger Lian, Marcus Tøstie og Martine Stolp har skapt Schibsted Akademi fra hvert sitt hjemmekontor.

Schibsted skal kurse i historiefortelling og podkastproduksjon

– Vi er hele tiden på jakt etter å utvikle nye produkter og tjenester som støtter opp om vår kjernevirksomhet.

Schibsted lanserer egen kursvirksomhet ved navn Schibsted Akademi, opplyses det om i en pressemelding. 

Kursene skal lære deltakere blant annet om historiefortelling og podkastproduksjon.

Kursene skal avholdes i Akersgata 55.

- Vi gleder oss til å ta imot kursdeltakerne “hjemme” hos oss i Akersgata, sier prosjektleder Roger Lian og legger til at de følger myndighetenes anbefalinger nøye.

Lian forteller at interessen har vært større enn forventet midt under en pandemi. 

- Med tanke på den litt spesielle tiden vi er inne i, er vi veldig glade for å se at vi har truffet en nerve i markedet. Det er tydelig at vår spisskompetanse er attraktiv for både privatpersoner og bedrifter, sier Lian. 

Tor Jacobsen, direktør for brukerbetaling i Schibsted. Foto: Schibsted

Direktør for brukerbetaling i Schibsted, Tor Jacobsen, forteller at Schibsted alltid leter etter nye inntektsstrømmer og forretningsmuligheter.

Jacobsen mener at kurs- og utdanningsmarkedet er et område med stort potensial.

- I løpet av de siste årene har vi fått mange forespørsler fra andre bedrifter som ønsker å lære av oss innenfor områder som journalistikk, teknologi, analyse, salg, og ledelse. Vi er hele tiden på jakt etter å utvikle nye produkter og tjenester som støtter opp om vår kjernevirksomhet, journalistikken. Schibsted Akademi er et godt eksempel på det, sier Jacobsen. 

Prosjektgruppen bak Schibsted Akademi består, i tillegg til Roger Lian, av Marcus Tøstie og Martine Stolp.

 

 

Til toppen