Lauga Oskarsdottir i StartUpLab og Hanne Hollstedt i Schibsted Growth.

Schibsted vil støtte tech-selskaper i oppstartsfasen: Deler ut annonser

Hundre oppstartsselskaper er invitert inn og av disse får ti muligheten til «en omfattende annonsering de neste ukene», skriver Schibsted i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Schibsted og StartupLab vil hjelpe ferske tech-bedrifter som sliter som følge av koronakrisa, men som har en mulighet til å vokse nettopp på grunn av den samme pandemien.

Nå lanserer de en felles kampanje, hvor målet er å styrke synligheten til en rekke selskaper i oppstartsfasen. 

– Det er en etablert sannhet at annonsemarkedet i Norge faller, noe også Schibsted merker. Paradoksalt nok har alle våre nyhetsmedier hatt rekordtrafikk i lys av corona, og aldri har vi nådd flere nordmenn. Denne trafikken ønsker vi nå at skal komme våre samarbeidspartnere til gode gjennom bred synlighet i våre kanaler, sier Hanne Hollstedt, markedssjef i Schibsted Growth, i en pressemelding.

Hundre selskaper får tilbud

Tirsdag ettermiddag ble det sendt ut en invitasjon til over 100 av StartupLabs medlemmer, samt utvalgte portefølje- og alumni-selskaper.

«Av disse vil ti selskaper få muligheten til en omfattende annonsering de neste ukene, i Schibsted-medier som VG, E24, Aftenposten, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad, i tillegg til Finn.no», skriver de i meldingen. 

 – Gründerselskaper er avgjørende for fremtiden til norsk næringsliv, ikke minst i dag hvor vi har den høyeste arbeidsledigheten i landet på 75 år. Noen av fremtidens viktigste arbeidsplasser skapes nå, av nettopp teknologidrevne selskaper som sitter hos oss, sier Lauga Oskarsdottir, inkubatorleder i StartupLab i meldingen. 

 

Har valgt ut to

To selskaper er allerede valgt ut, Nyby og Playfinity.

– Vi har valgt ut akkurat disse selskapene, fordi vi er opptatt av selskaper som vil få god effekt av bred og høy synlighet gjennom native annonser. Nyby leverer en plattform som løser et stort samfunnsproblem i lys av corona, og Playfinity har et produkt som er midt i blinken for norske familier i vår og sommer hvor mange tilbringer tiden hjemme og i hagen, sier Oskarsdottir i meldingen. 

Nyby kobler frivillige opp mot offentlige og private velferdstiltak og skriver følgende på sin egen facebookside: «Nyby er en digital plattform som muliggjør selvorganiserende team, mobilisering av ressurser og sømløst samarbeid på tvers av offentlig, privat og frivillig sektor».

Playfinity kaller seg selv «et teknologiselskap med en misjon og skriver: «Playfinity er et norsk teknologiselskap som har fått nok av at barna sitter klistret til mobilskjermen, og vi ønsker å gi de et alternativ med fysisk aktivitet som er enda mer engasjerende enn spill på skjermen. Vi utvikler kvalitetsprodukter for å inspirere til mer lek og glede i idretter og fritidsaktiviteter». 

Verken Schibsted eller StartupLab ønsker å avsløre prislappen på kampanjen, skriver de i meldingen. Kampanjen rulles ut i neste ute og vil gå gjennom sommeren. 

Powered by Labrador CMS