Jostein Olseng (41) går inn i nyopprettet stilling som COO. Heidi Hegvik blir ny leder for faktaavdelingen og Hege Vik Hansen blir leder for utviklings- og underholdningsavdelingen. Her sammen med administrerende direktør Kathrine Haldorsen (i rødt).

Tre nye ledere i selskapet bak «Åsted Norge» og «Paradise Hotel»

Mastiff rokerer. Jostein Olseng (41) går inn i nyopprettet stilling som COO. Heidi Hegvik blir ny leder for faktaavdelingen og Hege Vik Hansen blir leder for utviklings- og underholdningsavdelingen, skriver de i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Mastiff står bak programmer som Hver gang vi møtes, Åsted Norge, God kveld Norge og Paradise Hotel. Nå rigger de om på toppen av selskapet. 

Jostein Olseng (41) kommer fra faktaavdelingen i selskapet, og går inn i en nyopprettet stilling som Chief Operating Officer (COO), hvor ansvaret for all innholdsproduksjon ligger.

Han får med seg Heidi Hegvik (38), som blir ny leder for faktaavdelingen, og Hege Vik Hansen (35) blir leder for både utviklings- og underholdningsavdelingen.

– Mastiff er et selskap som har mange og veldig spennende prosjekter. I tillegg jobber det utrolig dyktige og engasjerte folk her. Derfor er det for meg en stor ære å få lov til å ta enda større ansvar i Mastiff, sier Olseng i pressemeldingen. 

Hegvik kommer fra rollen som produsent for Matkontrollen. Hege Vik Hansen (35) går til jobben som leder for utviklings- og underholdningsavdelingen fra rollen som produsent for Paradise Hotel.

Hun vil i sin nye jobb få ansvar for å fornye og forsterke sterke merkevarer som Paradise Hotel og Hver gang vi møtes, skriver de i pressemeldingen. 

– Være tettest på norsk virkelighet

-Vi har så mye å gjøre at vi må rigge oss for framtiden, sier administrerende direktør Kathrine Haldorsen i pressemeldingen. 

Haldorsen mener det sier mye om Mastiff at man kan løfte opp ledere fra egne rekker.

-Vi har gått bredt ut og vurdert kandidater i hele bransjen. Etter grundige vurderinger er vi ikke i tvil om at vi allerede har de beste folkene på huset. At vi kan rekruttere internt til så viktige stillinger sier veldig mye om den faglige styrken vi som selskap har, sier Haldorsen.

Hun ønsker å frigjøre strategiske ressurser internt, noe som er bakgrunnen for omorganiseringen.

– Det handler fremdeles om å fortelle de beste historiene og være tettest på norsk virkelighet, men det å være en innholdsprodusent i endringstider krever at vi klarer å tenke nytt. Etter hvert skal alt over på digitale plattformer, og det jobber vi mye med. Vi må være innovative både innenfor de eksisterende merkevarene, men også tenke nye kunder, forretningsområder og rigge oss for andre forretningsmodeller, sier Haldorsen i meldingen. 

Powered by Labrador CMS