Mira Kahn blir daglig leder i podkastavdelingen til Fremantle.

Selskapet bak «Exit» og «Idol» satser på lyd: Fremantle oppretter egen podkast­avdeling

Får tidligere markedssjef i Morgenlevering, Mira Kahn, med på laget.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Produksjonsselskapet Fremantle satser på podkast – og starter opp egen avdeling for nettopp det, skriver de i en pressemelding. 

I Norge er selskapet mest kjent for sine TV-produksjoner, som Exit, Idol, Norske Talenter og Jakten på Kjærligheten. Nå satser de også på lyd. 

Den rykende ferske avdelingen skal ledes av Mira Kahn, som har jobbet med markedsføring i over 13 år hos blant annet L’Oreal, Telia og Schibsted.

– Dette blir skikkelig gøy! Det skjer enormt mye i podkastmarkedet og målet mitt er at vi skal bli best i bransjen, uansett sjanger. Vi kommer til å ha fokus på gode konsepter, flinke folk og ikke minst svært god lyd. Vi skal også sørge for høy kvalitet og verdi på annonsene, både for lytteren og annonsøren. Her slurves det for mye i bransjen i dag, sier Kahn, som selv leder podkasten «Mamma jobber» og den nystartede «Oppussingspodden», sier hun i meldingen. 

Selskapet bygger opp et nytt studio for podkastsatsingen, og har allerede startet arbeidet med å utvikle nye konsepter. Målet er å bli ledende på podkastproduksjon i Norge.

– Målet er å ta en sterk og tydelig posisjon i podkastmarkedet, og vi gleder oss skikkelig til å komme i gang. Vi er utrolig stolte av å få Mira med på laget. Med sin bakgrunn og kompetanse er vi overbevist om at både lyttere og annonsører vil bli fornøyd, sier Magnus Due-Tønnessen i Fremantle. 

Powered by Labrador CMS