Siri Skaalmo fra DNX og Tonje Nordan i DN Konferanse har de siste årene jobbet tett sammen og utviklet og kommersialisert flere nye satsninger fra Dagens Næringsliv.
Siri Skaalmo fra DNX og Tonje Nordan i DN Konferanse har de siste årene jobbet tett sammen og utviklet og kommersialisert flere nye satsninger fra Dagens Næringsliv.

FOLK

DNX-sjef Siri Skaalmo tar sluttpakke: Tonje Haugsgjerd Allern Nordan overtar

Tonje Haugsgjerd Allern Nordan har tidligere ledet DN Konferanse, og blir nå sjef for Dagens Næringslivs content-satsing.

Tonje Haugsgjerd Allern Nordan, som har ledet DN Konferanse, overtar
stafettpinnen når DNX-direktør Siri Skaalmo forlater Dagens Næringsliv, skriver DNX i en pressemelding.

Skaalmo er dermed blant de DN mister etter at selskapet gikk ut med tilbud om frivillige sluttpakker.

– Dette er en mulighet man bare får en gang i livet, så jeg måtte bare benytte sjansen etter mange år i DN til å finne ut hva verden utenfor har å by på. Nå forlater jeg et av landets råeste innholdsmiljøer, og selv om hjertet mitt blør litt, så er det med ståltro på fremtiden for DN og DNX at jeg gir stafettpinnen videre til utrolig dyktige folk, sier Skaalmo, som startet opp DNX i 2017.

Administrerende direktør og sjefredaktør Amund Djuve i DN kommenterer avgangen slik:

– Jeg vil takke Siri Skaalmo for en fantastisk jobb der hun sammen med dyktige kollegaer har bygget opp DNX til en ledende kvalitetsleverandør av innholdstjenester. Ved å kombinere erfaring fra journalistikk, samfunnsforståelse, digital og visuell formidling har vi tatt innholdsmarkedsføring til et nytt nivå, sier sjefsredaktør i Dagens Næringsliv, Amund Djuve.

Ny DNX-sjef Allern Nordan har ledet DN Konferanse fra starten av og får nå utvidet ansvar for DNX når de to enhetene nå slås sammen. Nordan kom til DN i 2016 fra rollen som markedskommunikasjonssjef i Aker Solutions. Før det har hun vært daglig leder i PR-Operatørene.

– Vi rigger en organisasjon som skal bygge videre på det solide grunnlaget som er lagt med DNX og DN Konferanse blant annet ved å samle all kommersiell innholdsutvikling – enten det er artikler, fysiske møteplasser, rundebord eller podcaster - ett sted, sier nytilsatt kommersiell direktør Hege Kosberg, som er veldig fornøyd med at Tonje Nordan har takket ja til å lede satsningen videre.

Til toppen