Siri Wengaard Berger rykker opp i Klassekampen og blir ny annonsesjef.

Siri Wengaard Berger blir ny annonse­sjef i Klasse­kampen

– Vi skal fortsette å være gode på papir og bli enda bedre på digitalt, sier hun i en pressemelding.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Klassekampen har ansatt ny annonsesjef, og valget falt på Siri Wengaard Berger, skriver de i en melding.

Hun kommer fra jobben som annonseselger i samme avis, og er glad for tilliten. 

– Etter flere flotte år som annonseselger i Klassekampen, er jeg kjempemotivert og gleder meg til nye utfordringer sammen med gode kollegaer i en avis som stadig er i vekst, sier den nyslåtte annonsesjefen i en pressemelding. 

Klassekampen står overfor potensielt store kutt i pressestøtten og det knytter seg usikkerhet til både trykk og distribusjon av papiraviser i framtida. 

Administerende direktør Christian Samuelsen mener Berger er rett kvinne på rett plass for den store oppgaven det er å sikre Klassekampens inntekter i tiden framover. 

– Siri har jobbet oppsøkende salg, som eiendomsmekler, butikksjef, grafisk designer og ikke minst jaktet hun på fremmede lands ubåter under førstegangstjenesten og har nettopp tatt jegerprøven. Hun kan med andre ord både lytte og være tålmodig og søke og være pågående. Hun har et blikk for fine annonser og gode analytiske evner, sier administrerende direktør i Klassekampen, Christian Samuelsen i meldingen og legger til:

– Siri skjønner hva vi holder på med. Vi selger annonser. Mye på papir og forhåpentlig mer og mer på de digitale flatene våre etter hvert. Men her er det bare å bygge stein på stein og ikke lure seg selv med at inntektene skal komme med visjoner og ledelsesfilosofi, sier Samuelsen.

Powered by Labrador CMS