Metro Branding teller snart 40 medarbeidere - her er de fleste samlet på Spaces i Oslo.
Metro Branding teller snart 40 medarbeidere - her er de fleste samlet på Spaces i Oslo. (Foto: Metro Branding)

FOLK

Sju nye hoder til Metro Branding - som vokser raskt og åpner lokalkontor i Oslo

Nærmer seg 40 ansatte og 50 millioner kroner i omsetning.

Siden november har kommunikasjonsbyrået Metro Branding styrket laget - nå med sju nye hoder. I all hovedsak dreier seg seg om innhold og performance, sier fagansvarlig Kim Nygaard i en melding fra selskapet: 

- Stadig flere kunder etterspør disse tjenestene, som dreier seg om å gjøre godt innhold synlig. Det er en stor fordel at menneskene som jobber med distribusjon og innhold sitter tett på hverandre.

- På denne måten involveres blant annet tekstforfatterne allerede når distribusjonen planlegges, sier Nygaard. 

 

Fem av de nye ansatte, fra venstre: Performance & marketing specialist Helene Svendsrud, junior content manager Silje Tvetene Langerud, kreatør Ove Sandersen, search & performance marketing specialist Maren Harnes og content manager Linn H. Hope. Foto: Metro Branding

 

Seks av de sju nyansatte i denne runden er:

  • Synne Bjerga Kiil (38) fra Oslo. Avslutter i disse dager stillingen som prosjektleder i reklamebyrået SMFB, der hun blant annet har jobbet med IKEA, Ruter og Domino´s pizza. Har en bachelor i markedsføring fra BI, og har tidligere jobbet som markedsfører i Diplom-Is. 
  • Maren Harnes (34) fra Sandefjord. Ansatt som search & performance marketing specialist. Avslutter 28. februar jobben som Web analytics og performance strategist for Fjord Line. Harnes har også jobbet innen Revenue management sentralt i First Hotels og som avdelingsleder hos Farris Bad.
  • Helene Svendsrud (27) fra Oslo. Ansatt som performance & marketing specialist. Har tidligere vært ansatt hos både Facebook og Twitter. Bachelor in communications fra VUB i Belgia.
  • Linn H. Hope (35) fra Færder. Ansatt som content manager. Utdannet journalist ved NKH. 14 års erfaring som journalist i Amedia. Har også jobbet som nyhetsanker og programleder i TV Vestfold.
  • Silje Tvetene Langerud (25) fra Larvik. Ansatt som junior content manager. Mastergrad i markedsføring og ledelse med fordypning i entreprenørskap fra Oxford Brookes university. Har blant annet jobbet som content manager og strategisk rådgiver i sosiale medier for Sense Kommunikasjon AS.
  • Ove Sandersen (37) fra Stathelle. Ansatt som kreatør/konseptutvikler. Utdannet grafisk designer ved Westerdals. Har de siste årene kombinert foto og design i eget firma.

Selskapet har i disse dager ansatt ytterligere en kreatør / konseptutvikler.

 

På plass i Oslo

Med hovedkontor i Sandefjord, har Metro Branding vist at det går an å etablere seg i denne bransjen utenfor hovedstaden. Men det betyr ikke at det er noen ulempe for dem å være der også - og nå har selskapet også slott rot på kontorfellesskapet Spaces midt i Oslo sentrum. 

Leder for innhold og performance, Kim Nygaard - og byråleder Cathrine Stensland. Foto: Metro Branding

- Vi har en vekststrategi og ønsker å være til stede med et kontor også der kundene våre er. Med et supersentralt og inspirerende kontorsted i Oslo får vi også tilgang til et større marked når arbeidskraft skal rekrutteres framover, sier byråleder Cathrine Stensland i en melding. 

Hun trekker også frem fordelene ved å sitte tett på et stort, kreativt miljø i Kvadraturen:

- Der har vi tilgang til mange spennende bedrifter vi kan samarbeide med ved behov, sier hun.

Bak strategien ligger fortsatt og stabil vekst: Selskapet melder om et budsjett for 2018 på 46 millioner kroner i omsetning. Med kontorene i Sandefjord og Oslo huser byrået nå til sammen 37 medarbeidere.

I fjor hadde Metro Branding en omsetning på 40 millioner og et resultat på 2,9 millioner kroner, som var en økning fra 36,2 millioner fra 2016.

 

 

Til toppen