Slik blir våren på TVNorge og Discovery-kanalene: I dag presenterte de vårmenyen

TVNorge og Discovery gir seg ikke med putehumor og lover mer Helt Perfekt til våren. Blant nyhetene er også et samarbeid med krimforfatter Jørn Lier Horst.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

NTB (Oslo): Han har skrevet bakgrunnshistorien til det ferske TV-konseptet «Dødens tjern». Om programmet skriver TVNorge at «grensene mellom krimdrama og reality-TV er visket ut». Fra kanalhold blir historien videre beskrevet som en helt ny sjanger, nemlig «en dramatisert krimreality».

«12 kvinner og menn sendes til skogs for å løse en fiktiv, 34 år gammel krimgåte, der en hel speidertropp ble sporløst borte. En ung gutt ble beskyldt for å ha tatt dem av dage, men han hevdet hele tiden sin uskyld. Etter ti lange dager og netter i den dype skogen, vil én av deltakerne til slutt stå igjen med svaret på hva som egentlig skjedde», skriver kanalen om «Dødens tjern».

Underveis vil seerne fra sofakroken også få være med på å rulle opp hva som egentlig har skjedd.

 

Tett på Marcus & Martinus

Det knytter seg også stor spenning til en annen nysatsing i TVNorge-leiren når våren kjøres i gang, nemlig konseptet «Lost in Time». Det blir beskrevet som en sammensmelting av TV og gaming, som heller ikke er blitt vist på TV før.

– Vi synes det er spennende å pushe TV– formatet i nye retninger, sier Eivind Landsverk, programdirektør i TVNorge og Discovery Networks.

Kanalen melder om videre satsing på humor til våren når serier som «Neste sommer», «Thomas Giertsen: Helt perfekt», «Brille» og «Klovn til kaffen» kommer tilbake.

 

Campinggalskap

Publikumsfavoritter som «4-stjerners middag», «Jegertvillingene», «Aamodt og Kjus på bortebane», «71° nord – Norges tøffeste kjendis» og «Typisk deg med Petter Schjerven» står også på vårmenyen – som videre rommer et helt eget program med Marcus & Martinus.

«14 åringene følges i serien tett og viser veien fra normal tilværelse i bygda Trofors til popstjernestatus og utsolgte arenakonserter», heter det i pressemeldingen.

En nyhet for de campingglade blir det også med «Ja vi elsker Camping». Her får vi blant annet bli kjent med den selverklærte bobilkongen Nils og en jentegjeng fra Tønsberg når de ankommer den uforlignelige Oddane Sand Camping. (©NTB)

Powered by Labrador CMS