Teknologidirektør (CTO) Ole Andreas Flaaten Jonsgård og adm. dir (CEO) Jon Reidar Hammerfjeld i Publish Lab AS.
Teknologidirektør (CTO) Ole Andreas Flaaten Jonsgård og adm. dir (CEO) Jon Reidar Hammerfjeld i Publish Lab AS.

TV 2- og Dagbladet-selskap sluker Teknisk Ukeblads publiseringssystem

Selskapet Publish Lab kan ta over en rekke kunder etter å ha kjøpt Teknisk Ukeblads publiseringssystem Neo.

Publish Lab har blitt enige med Teknisk Ukeblad Media om å ta over deres eksisterende eksterne kunder på Labrador CMS.

– Det betyr at TU ikke lenger skal levere dette som en ekstern tjeneste. For oss betyr det at vi kan ta over rundt ni kunder og ca. 20 siter, men det er helt frivillig å bli med over, forteller administrerende direktør Jon Reidar Hammerfjeld.

Labrador CMS ble startet i Dagbladet.no i 2007 og lanserte i 2008 – der hensikten var å lage et CMS med en mer variert layout.

– Dette har vært en prosess som har pågått over lengre tid og som vi er glade for å ha gjennomført. Neo var riktig for oss den gangen vi fikk det med som en del av Mediehuset Tek. Nå er premissene endret og vårt fokus er å lage best mulig journalistikk. Publish Lab er gode på dette og kommer til å sørge for å ivareta de kundene som blir mer over på en god måte, opplyser administrerende direktør Jan Moberg i TU.

Labrador CMS er en programvare som lar deg redigere direkte i layout, både for desktop og mobil. Selskapet eies av Dagbladet og TV 2 Gruppen med 50 prosent hver.

  • For ordens skyld: Teknisk Ukeblad eier 44 prosent av Medier24 og Jan Moberg sitter i styret.
Til toppen