Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier, viser en fersk Retriever-studie. Medieanalytiker Eirik Nymark Esperås (øverst til høyre) og analysesjef Guro Lindebjerg ville finne ut hvor mye påvirkning kommunikasjonsbransjen har på det redaksjonelle innholdet.
Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier, viser en fersk Retriever-studie. Medieanalytiker Eirik Nymark Esperås (øverst til høyre) og analysesjef Guro Lindebjerg ville finne ut hvor mye påvirkning kommunikasjonsbransjen har på det redaksjonelle innholdet. (Foto: Scanpix/Retriever)

Retriever-studie:

Stadig flere pressemeldinger får omtale i norske medier - nesten 40 prosent økning på sju år

– Kan tolkes som en indikasjon på at de profesjonelle innholdsleverandørene har større makt til å påvirke, sier medieanalytiker Eirik Nymark Esperås.

Pressemeldinger blir mer og mer brukt av norske nyhetsredaksjoner. 

Bli medlem og få tilgang til mer eksklusivt innhold!

Allerede registrert?
Logg inn her

månedlig

Kr 189
Bestill innen 23. juli og få 1 måned til 1 kroner 1,-
Kjøp
Få én måned for 1,- krone.
 

Betal med kort - Visa, Mastercard eller via Paypal. For bedriftsavtale eller faktura, ta kontakt med abo@medier24.no.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på abo@medier24.no
Til toppen