Sykkylvsbladets markedsssjef Aage Eikrem, direktør lokale mediehus i Sunnmørsposten, Lidvar Flydal og redaktør og dagleg leder i Sykkylvsbladet Frank Kjøde.
Sykkylvsbladets markedsssjef Aage Eikrem, direktør lokale mediehus i Sunnmørsposten, Lidvar Flydal og redaktør og dagleg leder i Sykkylvsbladet Frank Kjøde. (Foto: Sunnmørsposten)

Sunnmørsposten kjøper Sykkylvsbladet: – Det er det rette valget

Sunnmørsposten og Polaris Media Nordvestlandet har inngått en avtale med Sykkylven Media.

Sunnmørsposten har inngått en avtale med Sykkylven Media om kjøp av lokalavisen Sykkylvsbladet, opplyser mediehuset.

– Vi tok til i Sykkylvsbladet i 1982, og når vi nå har nådd pensjonsalderen, fant vi det rett å overlate avisvirksomheten til en annan aktør, sier redaktør og daglig leder Frank Kjøde og markedssjef Åge Eikrem i en pressemelding.

– Etter en totalvurdering har vi kommet fram til at Sunnmørsposten er det rette valget med tanke på å videreutvikle Sykkylvsbladet sin posisjon. Sunnmørsposten har vist at de kan balansere rollen som mediehus for Nordvestlandet, kombinert med det å være eier av lokalaviser i den samme regionen. Med de nye eierene har vi en felles målsetting om å videreutvikle Sykkylvsbladet sin posisjon, og vi ser med spesiell forventning fram til at lokalavisa skal gi nye, digitale tilbud til både lesarar og annonsører, sier Kjøde.

Direktør for lokale mediehus i Sunnmørsposten, Lidvar Flydal, opplyser i meldingen at oppkjøpet nå vil styrke og utvide tilbudet til leserne og annonsørene i Sykkylven. 

Sykkylvsbladet har base i Sykkylven, ble startet i 1946 og har et opplag på 2500.

Sunnmørsposten eier fra før av lokalavisene Sunnmøringen, Møre-Nytt, Vestlandsnytt og Vikebladet Vestposten på Sunnmøre, Fjordenes Tidende, Fjordabladet og Fjordingen i Nordfjord og Mediehuset Skjåk Mediautvikling (utgiver av Fjuken). 

Til toppen