«Tabloid jævel» skal jobbe med innholdsmarkedsføring: Arvid Steen til Cox Kommunikasjon

44-åringen blir fagansvarlig for innhold i bergensbyrået.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Cox Kommunikasjon styrker seg på innholdsmarkedsføring med å hente Arvid Steen (44), som blir fagansvarlig for innhold. Han kommer fra jobb som pressetalsmann i Tryg Forsikring. 

Arvid Steen.

Tidligere i år ansatte Cox også Tore Torsvik som leder for satsingen på innhold, og rekrutteringen av Steen kommer som et resultat av sterk vekst, skriver byrået.  

44-åringen har de siste to årene har jobbet i markedsavdelingen til Tryg Forsikring med det han kaller «tabloid PR». Eller kunsten å gjøre «forsikring spennende og kult». Det skal ha gitt 1500 treff i media i fjor, ifølge Retriever.  

- Jeg er blitt kalt en tabloid jævel, og det ser jeg på som et godt kompliment, sier Steen.

Han har også bakgrunn som redaktør i Offshore.no, nyhetssjef, informasjonsmedarbeider i Statoil, Posten og DNB. Steen har videre jobbet i Dagbladet og innen diverse fagtidsskrifter innen olje og gass, shipping og for byggebransjen.

Han har også jobbet som pressesjef i rederi. I tillegg har han vært redaktør i et contentbyrå i Bergen.

Kenneth Dahling, daglig leder i Cox, mener at tiden er perfekt for å øke trykket på innholdsmarkedsføring:

- Vi har gjort store grep i høst for å styrke vår kompetanse, vi har ansatt leder for innhold, og nå har vi på plass Steen som faglig leder. Vi har mange store kunder som vi leverer innhold til, og flere etterspør våre tjenester og kompetanser. Nå får vi ytterligere et bein å stå på, og vi gleder oss til å sette fart på vår nye tabloide mafakka, Arvid Steen.

- Han skal få det travelt med mange nye og store kunder. Men han har sagt at han liker action, godt humør og fart, så han vil passe perfekt inn hos oss i Cox, sier Dahling.

Powered by Labrador CMS