Fra venstre: Erling Løken Andersen, Malin Maarud og Petter Høie.

Facebook-topp ny kommersiell sjef i Journey Group

Petter Høie blir kommersiell sjef i det Oslo- og Stockholmbaserte digitalbyrået Journey Group. Før dette var han blant annet elleve år i Facebook.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Petter Høie begynte sin karriere i Scandinavian Online, før han gikk til TV2 Nettavisen tidlig på 2000-tallet. Deretter ble Høie ansatt som kundeansvarlig for Facebook sine norske annonsører - før de i det hele tatt hadde kontor i Norge. Her medvirket han til den regionale veksten til den internasjonale mediegiganten i elleve år, blant annet som Industry Lead Retail, Head of Agency og Country Manager. Det siste året har han jobbet som Senior Account Executive i Marketer Technologies. Nå melder han overgang til digitalbyrået Journey Group.

Journey Group ble skapt gjennom fusjonen mellom det norske digitalbyrået Omega Group og svenske Raw Digital i fjor høst. Selskapet teller nå cirka 55 ansatte i Oslo og Stockholm, og hadde i 2021 en samlet byråinntekt på nærmere 72 MSEK. På byråets kundeliste står blant annet Axo Finans, Haglöfs, Svenska Dagbladet, Entelios og Møller Mobility Group. Byrået har den siste perioden satset tungt på rekruttering, med både COO Malin Maarud, som ble hentet fra GroupM, og nå kommersiell leder Petter Høie.

– Jeg kjenner Petter Høie siden han jobbet i TV2 Nettavisen i 2007. Siden har han slått seg opp iblant annet Facebook. Vi merker at det skal bli godt å få ham «hjem» igjen. Hos Journey får han jobbe med det han kan aller best – som er å bistå norske brands og annonsører i den digitale transformasjonen. Det innebærer strategisk rådgivning innen SEO, SEM, digital markedsføring, kundereise, utvikling av web- og e-handelsløsninger samt mye mer, sier Journey Groups norske grunnlegger og CEO, Erling Løken Andersen, i en pressemelding.

Petter Høie ble i fjor tildelt INMAs ærespris for hans viktige rolle i internettmarkedsføringens første epoke i Norge. Ved tildelingen trakk juryen blant annet frem at han har vært en pådriver og forståelsesbygger hos mange av de største norske og nordiske annonsørene.

– Det var vel egentlig Erling, indirekte, sin skyld at jeg tilbake i 2009 fikk jobben i Facebook. Da hadde jeg gleden av og bidra til den kommersielle utviklingen for Biip.no som Key Account Manager der - og jeg fikk kunnskap til hvilken verdi og muligheter det ligger i sosiale medier. Siden den gang har jeg fulgt med Erling sine bedrifter i øyekroken og har stor respekt for det han har oppnådd og utviklet de siste årene. Det er derfor ekstra morsomt at vi for jobbe sammen, denne gangen med å utvikle og vokse Journey Group. Jeg er utrolig glad for denne muligheten og ser virkelig frem til å komme i gang med mye av det mitt hjerte brenner for, nemlig digital merkevareutvikling og markedsføring.

Høie trer inn i den nordiske ledergruppen sammen med Malin Maarud, COO, med særlig ansvar for kommersiell utvikling av den norske og svenske virksomheten.

Powered by Labrador CMS