(Faksimile av The Times på nett)
(Faksimile av The Times på nett)

The Times sluttet med raske nyheter og oppdaterer nå fronten tre ganger daglig. Det har gitt 200 prosent økning i salget

En myk åpning til den harde betalingsmuren gir bedre relasjon til potensielle kunder - og lavere frafall, melder avisa.

I fjor la britiske The Times helt om strategien sin:

Nå skulle avisa ikke lenger drive med løpende nyheter på nett, men heller komme med tre oppdateringer daglig.

Tre ganger om dagen byttes hele forsiden på nett ut, og avisa satser på god journalistikk og mye egensaker. 

Det har gitt resultater, forteller digiday.com. Ifølge nettstedet og The Times selv har abonnementssalget nå økt med hele 200 prosent. 

Churnen, frafallet, er også mye lavere - på bare 4 prosent. 

Og: The Times har en relativt hard betalingsmur, hvor alt ligger bak.

Men her fins det også en myk åpning: I fjor sommer begynte avisa å gi bort to artikler gratis for den som registrerer seg. Ikke ulikt noe Vårt Land også har forsøkt her hjemme. 

Slik får avisa en relasjon til leserne før de må betale - og når de velger å betale, er frafallet også lavere. 

Til toppen