Pressure-rådgiver Henrik Dale har fått seg valp. Hils på Albus!

Sommerpraten:

I sommer skal Pressure-rådgiveren bli kjent med sin nye firbente venn og høre på stavangerrock

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

Første mann ut er kreativ leder og digital helserådgiver i Pressure, Henrik Nilssen Dale.

– Hva gjør du i sommer?

– Jeg fikk golden retriever i slutten av juni, så denne sommeren skal brukes til å gjøre Albus stueren. Også blir det nok en liten tur hjemover til Vestlandet.

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Det har blitt en del roadtrips de siste somrene, og da kan nok enkelte påstå at «Meg må du hilsa på» av Mods spilles en gang for mye.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– Det er jo valgår, og årets stortingsvalg blir kanskje det aller første ordentlige digitale valget i Norge. Det er særlig gøy for oss som driver med digital politisk kommunikasjon. Etter at pandemien traff, har vi i Pressure opplevd at enda flere ønsker å jobbe strategisk med politisk påvirkning og det å skape engasjement for sine saker – også i digitale kanaler og sosiale medier. Mitt inntrykk er at behovet for bransjen vår er stort, og at det er byråene som er liv laga som har høy etterspørsel.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Kan jeg si flere? Jeg har vært særlig imponert over kommunikasjonsarbeidet rundt Oslos byrådsleder Raymond Johansen, kanskje med unntak av da byrådet gikk av.

Hva er årets flause til nå?

– At Oslo-byrådet gikk av.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Det har jo blitt noen tabber, men jeg mener det er helt avgjørende å tørre å feile dersom man jobber med digital kommunikasjon og ønsker å følge med i tiden. Selv har jeg undervurdert hvor heftig EØS-motstandere kan mobilisere i sosiale medier. For noen år siden, da jeg jobbet i Høyres stortingsgruppe, la jeg i god tro ut en meningsmåling der jeg spurte folk om de var for eller mot EØS-avtalen. «Alle» meningsmålinger, med et representativt utvalg i befolkningen som grunnlag, viser et solid flertall for. Det viste seg ikke å være realiteten på Facebook. På et døgn stemte 17 000 i meningsmålingen, der 73 prosent stemte nei takk til EØS-avtalen.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Her tror jeg ikke det finnes noen fasit, men jeg er en tilhenger av det å tørre å utfordre og det å tenke utenfor boksen. Arne Rettedal fikk ikke Stavanger valgt som Norges oljehovedstad ved å tenke A4.

Powered by Labrador CMS