Maren Synnevåg til MSL.
Maren Synnevåg til MSL. (Foto: Hung Pham)

FOLK

Topper laget med nok en kvinne: Maren Synnnevåg melder overgang til MSL

- Vi har et bra driv, og da får vi de beste hodene, sier en fornøyd byråleder Rolf Aaneland.

For to måneder siden kom Charlotte Gjone til MSL fra Apeland. Nå har kommunikasjonsbyrået ansatt nok en seniorrådgiver: 

Maren Synnevåg, tidligere markeds- og kommunikasjonsdirektør i eiendomsmeglerkjeden Partners, har også meldt overgang til byrået i Stortingsgata.

- Vi har et bra driv, og da får vi også de beste hodene. Maren har erfaring både som journalist og kommunikasjonssjef og har håndtert svært krevende situasjoner innenfor eiendomsbransjen de siste åtte årene. Hun representerer en kombinasjon av faglighet og energi som gjør at hun kan skape magi for våre oppdragsgivere, sier Rolf Aaneland, byråleder i MSL.

Ifølge MSL etterspør flere av kundene både strategiske og digitalt operasjonelle krefter i merkevarebyggingen. Synnevåg sier dette om sin nye jobb: 

- Jeg har merket meg den spennende utviklingen i MSL og ser at byrået gir store muligheter til både å være kreativ, samtidig som man får lede store strategiske prosesser. Kundene våre må hele tiden tenke nytt i markedskommunikasjonen og hvordan de kan utnytte digitale kanaler.

- Å jobbe med så mange dyktige kommunikasjonsrådgivere med ulik erfaring er litt som å være tilbake i avisredaksjon, man må være «på» til enhver tid og ha evne til å hive seg rundt, sier Synnevåg. 

Aaneland er svært fornøyd med å ha fått med seg to erfarne kvinner i ledelsen.

- Vi er svært fornøyde med disse signeringene, og jeg mener at den erfaringen og innsikten Maren og Charlotte har, gjør oss bedre rigget for fremtidig vekst.

- Markedet vårt er i stor endring. Den gjennomsnittlige kommunikasjons­avdelingen er betydelig mer kompetent og har større kapasitet enn før. Dette stiller helt nye krav til rådgivere og at vi må drive byrå på våre kunders premisser. Vi skal være byrået for de smarte kundene, sier Aaneland.

PR-byrået MSL er en del av internasjonale Publicis Groupe, og i Norge samarbeider de blant annet med søsterbyråene Kitchen og Starcom.

 

Til toppen