PREBEN CARLSEN, daglig leder i Trigger, kan stolt konstatere at PR-byrået kan bli kåret til «verdens mest kreative PR-byrå».
PREBEN CARLSEN, daglig leder i Trigger, kan stolt konstatere at PR-byrået kan bli kåret til «verdens mest kreative PR-byrå».

Trigger er med i finalen om å bli «verdens beste kreative PR-byrå»

En av fire i finalen under Global SABRE Awards i høst.

Trigger opplyser i en pressemelding tirsdag morgen at de er eneste norske PR-byrå i finalen når «verdens beste kreative PR-byrå» skal kåres under Global SABRE Awards i Miami 28. oktober.

Trigger kjemper om tittelen i konkurranse med fire andre byråer fra USA, UK, Sverige og et internasjonalt nettverk.

– Det er helt ekstremt å være i finalen når verdens beste PR-byråer skal kåres. Jeg kan ikke si annet enn at det er helt surrealistisk å være ett av fem byråer som kjemper om å bli verdens beste kreative PR-byrå. Nettopp derfor er det også utrolig inspirerende og veldig, veldig stort for et byrå som fylte fem år i forrige uke. Det har vært litt av en reise, sier Preben Carlsen, daglig leder i Trigger, i pressemeldingen.

Fra Triggers kampanje #StoppBryllupet, for Plan Norge.
Fra Triggers kampanje #StoppBryllupet, for Plan Norge.

I jurybegrunnelsen heter det blant annet:

Ingen uavhengige byråer i Europa fikk flere SABRE Awards-nominasjoner enn Trigger i år. Byrået ble spesielt anerkjent for #Stoppbryllupet, en holdningskampanje mot barneekteskap for Plan Norge, sine markedsføringskampanjer for Norwegian, en fantastisk videoserie for Jordan Maleverktøy, Skinkedestinasjonen Tynset for Nortura og en rekrutteringskampanje for NITH.

Et virkelig imponerende utvalg av prosjekter, som blir enda mer imponerende når vi vet at Trigger kun er fem år gammelt. I fjor ble Trigger dessuten rangert på tredje plass i The Holmes Reports Global Creative Index, og parkerte dermed en lang rekke mer kjente konkurrenter…

 

I finalen skal Trigger måle krefter med Golin, Marina Maher Communications, Jung Relations og Unity.

- De fem finalistene står igjen etter at anerkjente The Holmes Group, som hvert år analyserer og kartlegger den internasjonale PR-bransjen, har gjennomført analyser og intervjuer med over 400 av de beste PR-byråene i Nord-Amerika, Europa, Midt-Østen, Afrika og Asia-Pacific, opplyser Trigger.

Trigger er eneste norske representant i finalen for beste byråer, men Norge er representert med to av 40 vinnerjobber når de beste prosjektene skal hedres.

Det ene er Plan og Triggers prosjekt Stopp Bryllupet, og det andre er SOS Barnebyer og Schlägers jobb Gutten som fryser.

LES MER

Til toppen