Fra venstre: CEO Martin Bentzen i GroupM, daglig leder Gunnar Stensaker i TRY Opt og adm. dir Kjetil Try i TRY A/S

TRY og GroupM lanserer medie­byrået TRY Opt: - Naturlig tids­punkt for oss å starte et full­verdig medie­byrå, sier Kjetil Try

TRY og GroupM skal samarbeide om et nytt, fullservice mediebyrå.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det nye byrået jobber med markedsføring i digitale kanaler og henvender seg gjerne til kilder som Facebook, Google osv.

Det nye samarbeidet kommer som en følge av at mediemarkedet er i rask forandring og at det er behov for mer automatisering, sier Kjetil Try i en melding.

- I en tid med slike endringer er det et naturlig tidspunkt for oss å starte et fullverdig mediebyrå , siden vi ikke har strukturer som er basert på den «gamle» måten å gjøre det på. Vi behersker allerede de digitale flatene til fulle og bygger bare videre på et dynamisk digitalt miljø. Vi skal ikke koble på det digitale, men utvide og bygge tjenester på en allerede etablert digital kultur.

Endringen er en del av en stor omstilling TRY har gjennomført de siste årene. Målet er at kundene skal kunne løse alt av kommunikasjon- og markedsføringsoppgaver i ett hus med færre kundekontakter, skriver de i meldinga.

Administrerende direktør Martin Bentzen i GroupM skriver i melding at de ser fram til samarbeidet.

- TRY er et av Norges sterkeste kreative miljøer. Vi synes TRY gjør noe veldig spennende og vi er glade for å bidra på denne reisen med vår erfaring, teknologi og kompetanse. Gjennom dette samarbeidet vil vi fortsette å utfordre den tradisjonelle oppfattelsen av mediebyråer, det er viktig og riktig, da morgendagens vinnere er de som nettopp tør å gjøre dette», sier Bentzen.

Powered by Labrador CMS